Genel Bilgi
Kod | ECF209 |
Ad | Analitik Kimya Laboratuvarı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Aletli analiz yöntemleri hakkında teorik bilgi edinmeleri ve bu bilgiler ışığında nitel ve nicel analiz yapabilme becerisine sahip olur.
Dersin İçeriği
Elektrokimyasal, Spektrokimyasal ve kromatografik analiz yöntemlerinin ve validasyon parametrelerinin öğrenilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Aydinoglu S., Alptekin Ö., Secco F., Analitik Kimya II Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi
Notlar
Aydinoglu S., Alptekin Ö., Secco F., Analitik Kimya II Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletkenlik titrasyonu ile ilgili öğrendiği bilgileri karmaşık asit baz sistemlerinde uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Potansiyometrik titrasyonun presiplerini kavrar ve Poliprotik bir asit veya bazın denge sabitlerinin hesaplanmasında kullanır. |
ÖÇ03 | UV-GB spektroskopisini karışımların analizinde kullanır. |
ÖÇ04 | İnce Tabaka Kromatografisi Kullanarak Kalitatif Analiz Yapar. |
ÖÇ05 | Refraktometri ile Kantitatif Analizi yapar |
ÖÇ06 | Farmasötik karışımların kantitatif analizinde türev spektroskopisini uygular. |
ÖÇ07 | Atomik absorpsiyon spektrofotometrisi ile nicel analiz yapar. |
ÖÇ08 | Kolon kromatografisi uygular. |
ÖÇ09 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisinin temel prensiplerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spektroskopik, kromatografik ve elektrokimyasal analiz yöntemlerinin tanıtımı | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Kuvvetli ve zayıf asitlerin iletkenlik ölçümüyle analizi | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
3 | Poliprotik bir asitlerin veya bazların Potansiyometrik titrasyonu | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
4 | İki bileşenli karışımların spektrofotometrik miktar tayini | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | İki bileşenli karışımların türevsel UV spektrofotometrisi ile analizi | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
6 | Spektrofotometrik yöntemle kompleks formüllerinin ve kararlılık sabitlerinin saptanması | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | Spektrofotometrik titrasyon ile karışım analizi | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Literatür Tarama ve İlgili Hesaplamalar Yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Validasyon demonstrasyonu | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İnce tabaka kromatografisi ile ilaçların nitel analizi | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | kolon kromatografisi ile indikatör karışımlarının ayrılması | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | yüksek performanslı sıvı kromatografisi ile nicel analiz | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | atomik absorpsiyon spektroskopisi ile katyon analizi | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | Eser Miktarda Bakırın Kinetik Analizi | Kısa Sınav ve Rapor Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
15 | Validasyon Çalışması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |