Genel Bilgi
Kod | ECF213 |
Ad | Farmasötik Mikrobiyoloij - İmmunoloji II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Suna KIZILYILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi, patojenezi, tanısı, tedavisi, etyolojisi ve bu hastalıklardan korunma yollarıyla ilgili öğrencileri bilgi sahibi kılmak, ayrıca mikrobiyoloji - ilaç endüstrisi ilişkisi çerçevesinde ele alınan konular hakkında öğrencilere bilgi ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Ders bir yönüyle patojen mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıklarıyla ilgiliyken, diğer taraftan mikroorganizmalardan faydalanılabilecek prensip ve yöntemleri geliştirmeye yönelik temel bilgileri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci önemli bakteriyel enfeksiyonları ve bu enfeksiyonlara neden olan etkenlerin özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci önemli viral enfeksiyonları ve bu enfeksiyonlara neden olan etkenlerin özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Öğrenci önemli fungal enfeksiyonları ve bu enfeksiyonlara neden olan etkenlerin özelliklerini kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci önemli paraziter enfeksiyonları ve bu enfeksiyonlara neden olan etkenlerin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Öğrenci önemli enfeksiyonların tanı ve tedavisini sistematik bir şekilde açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci insanlarda sıklıkla enfeksiyona neden olan mikroorganizmaların neden oldukları hastalıkları kavrar |
ÖÇ07 | Öğrenci enfeksiyon hastalıklarından korunma yollarını açıklar |
ÖÇ08 | Öğrenci ilaç ve kozmetik ürünlerin mikrobiyolojik kontaminasyon kontrollerini yapar |
ÖÇ09 | Öğrenci enfeksiyon hastalıklarında kullanılan antimikrobiyal ilaçları sınıflandırır ve antibiyotik yönetiminde görev alır |
ÖÇ10 | Öğrenci hijyenik el yıkamanın halk sağlığı açısından, ilaç ve kozmetik üretim aşamalarında hijyeni sağlamak açısından önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyon hastalıklarına giriş | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gram pozitif kok enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gram pozitif basil enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Enterobacteriaceae enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enterobacteriaceae dışı gram negatif basil enfeksiyonları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Aktinobakteri enfeksiyonları, anaerobik enfeksiyonlar, zoonotik enfeksiyonlar | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Viral enfeksiyonlar | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fungal enfeksiyonlar | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Paraziter enfeksiyonlar | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Farmasötik ürünlerin mikrobiyal kalite kontrolüne giriş | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sterilite kontrolü | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyolojik yük kontrolü | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Endotoksin, pirojen ve diğer mikrobiyolojik kontroller | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |