Genel Bilgi
Kod | ECF319 |
Ad | Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Akılcı İlaç Kullanımı Modülü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin hipertansiyon, konjestif kalp yetmezliği gibi kalp damar sistemi hastalıklıkların fizyopatolojisi, bu hastalıklarda kullanılan ilaçları ve bu ilaçların akılcı kullanımı ile ilgili temel prensipler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Hipertansiyon, kalp yetmezliği fizyopatolojisi, bu hastalıklarda akılcı ilaç kullanımı, reçete analizi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1-Kayaalp S. Oğuz. Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt, Pelikan Yayınları, 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Laurence, Knollmann Bjorn, Dandan Randa Hilal. Goodman and Gilman's The Pharmacologi-cal Basis of Therapeutics-13 th Edition. McGraw-Hill Medical Books,2018.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hipertansiyonun fizyopatolojisini açıklar. |
ÖÇ02 | Hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçları sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların farmakokinetik özellikleri, etki mekanizmaları, yan tesirleri, kontrendike oldukları durumları açıklar. |
ÖÇ04 | Hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların farmasötik dozaj şekillerini bilir ve hastaya kullanımlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Hipertansiyon reçetesi ile ilgili bilgi sahibi olur ve hastaya danışmanlık yapar. |
ÖÇ06 | Konjestif kalp yetmezliğinin fizyopatolojisini açıklar. |
ÖÇ07 | Konjestif kalp yetmezliğinin tedavisinde kullanılan ilaçları sınıflandırır. |
ÖÇ08 | Konjestif kalp yetmezliğinde kullanılan ilaçların farmakokinetik özellikleri, etki mekanizmaları, yan tesirleri ve kontrendike oldukları durumları açıklar. |
ÖÇ09 | Konjestif kalp yetmezliğinde kullanılan ilaçların farmasötik dozaj şekillerini bilir ve hastaya kullanımlarını açıklar. |
ÖÇ10 | Konjestif kalp yetmezliği reçetesi ile ilgili bilgi sahibi olur ve hastalara bu konuda danışmanlık yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi-I | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hipertansiyonun Kliniği ve Fizyopatalojisi | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci Sunumları-1 | Ders kitaplarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Hipertansiyon Tedavisinde Kullanılan İlaçlar ve Akılcı Kullanımı | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi-Konjestif kalp yetmezliği | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Angina Pektoris Tedavisinde Kullanılan İlaçlar ve Akılcı Kullanımı | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Konjestif kalp yetmezliğinin Kliniği ve Fizyopatolojisi | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Konjestif kalp yetmezliği Tedavisinde Kullanılan İlaçlar ve akılcı kullanımı | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Konjestif kalp yetmezliği tedavisinde Kullanılan İlaçların Farmasötik Dozaj Şekilleri ve Kullanımları | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenci Sunumları-2 | Ders kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Konjestif kalp yetmezliği Olguları ve Reçete Analizi | Ders kitapları, güncel literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Eczacı-Hasta Simülasyonu | Simulasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Objektif Yapılandırılmış Pratik Sınav | Simulasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |