Genel Bilgi
Kod | ECF321 |
Ad | Staj I-Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, eczane organizasyonu konusunda deneyim kazanmasını; eczanenin genel işleyişini gözlemleyerek eczanede eczacının rol aldığı görevler ve sorumluluklar konusunda bilgi sağlamasını; ve hastalarla iletişim kurma ve ilaç danışmanlığı becerisini geliştirmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eczanede stok kontrolü yapılması, ilaçların düzenlenmesi ve eczane gereksinimlerini tespit ederek eksilen ilaçların uygun şart ve koşullarda alımının gerçekleştirilmesi, eczanenin organizasyonu, düzenlenmesi ve ilaçların belli bir düzende yerleştirilmesi, eczanede tutulması gerekli dosya ve kayıtların öğrenilmesi, eczanede kullanılan otomasyon programlarının öğrenilmesi ve hasta ile iletişim kurarak ilaç danışmanlık hizmeti verilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler
Notlar
1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eczacılık eğitimi sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mesleğin uygulama alanlarında (serbest eczane) etik kurallar çerçevesinde kullanma konusunda deneyim kazanır. |
ÖÇ02 | Eczane organizasyonu, düzeni, eczane hizmetleri ve ilaç danışmanlığı konularında bilgisini geliştirir. |
ÖÇ03 | Eczanede kullanılan bilgisayar uygulamaları ve otomasyon programlarını bilir. |
ÖÇ04 | Eczanede eczacının rol aldığı görevler ve sorumluluklar hakkında bilgilenir. |
ÖÇ05 | Eczanede çalışan yardımcı personelin tanımı, görev, yetki ve sorumluluklarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Eczanede kullanılan gereç ve cihazları tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eczanede ilaçların düzenlenmesi ve eczane gereksinimlerini tespit edilmesi konularında bilgi alınması ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Eczanede stok kontrolü yapılması konusunda bilgi alınması ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Eksilen ilaçların uygun şart ve koşullarda alımının gerçekleştirilmesi konusunda bilgi alınması ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Eczanenin organizasyonu, düzenlenmesi ve ilaçların belli bir düzende yerleştirilmesi konularında bilgi alınması ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Eczanede tutulması gerekli dosya ve kayıtların öğrenilmesi ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eczanede kullanılan otomasyon programlarının öğrenilmesi ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hasta ile iletişim kurarak ilaç danışmanlık hizmeti verilmesi becerisinin kazanılması.ve uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Ecanede ilaç düzeni uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eczanede stok kontrolü uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eksilen ilaçların uygun şart ve koşullarda alımı uygulması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Eczane organizasyonu ve eksik ilaç ve yerine konması ile ilgili iş bölümü ve uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eczanede tutulması gerekli dosya ve kayıtlarla ilgili uygulama ve takiplerinin yapılması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Eczanede kullanılan bilgisayar programlarının tanımması ve uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İlaç danışmanlık hizmeti uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |