ECS309 Yaşam Kimyası

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS309
Ad Yaşam Kimyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı kimyanın yaşamımızdaki yeri ve öneminini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Kimya bilimleri ve diğer disiplinler ile ilişkisi, Kimyanın yaşamımızdaki yeri ve önemi, İlaç endüstrisinde kimya, Kimyanın gıda endüstrisi ve besin analizlerindeki yeri ve önemi, Prebiyotikler ve probiyotikler, Kemosentez ve fotosentez , Temizlik ve kozmetik ürünlerinin kimyası , biyolojik sistemlerde kimya ve kimyasal reaksiyonlar

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Molly M. Bloomfield Chemistry and the living organism. Fifth Edition, John Wiley and sons, Inc. Printed in the USA, New York, 1994. Altuğ, T. Boyacıoğlu, D.; Kurtcan Ü, Demirağ, K.; Gıda Katkı Maddeleri, Analiz Yöntemleri, Ege Üniversitesi Basımevi, Mühendislik Fakültesi Yayınları, No:22, İzmir, 2000 Vural N, Besin Analizleri, Ankara Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, Yayın no 69, 1992

Notlar

Ders sunumları ve internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimyanın yaşamımızdaki yeri ve önemi açıklar.
ÖÇ02 Kimya bilimlerinin yaşamda diğer disiplinler ile ilişkisini kavrar.
ÖÇ03 İlaç endüstrisinde kimyanın yerini ve sektördeki durumları açıklar.
ÖÇ04 Tüketilen gıda ürünlerindeki kimyasalları bilir ve besin analizlerindeki sonuçları yorumlar.
ÖÇ05 Prebiyotik, probiyotik, kemosentez ve fotosentez kavramlarını bilir.
ÖÇ06 Öğrenci temizlik ve kozmetik ürünlerinde kullanılan kimyasalları ve yan etkilerini sıralar.
ÖÇ07 Öğrenci biyolojik sistemlerde bulunan makromolekülleri sayar.
ÖÇ08 Öğrenci biyolojik sistemlerdeki kimyasal reaksiyonları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kimya bilimleri ve diğer disiplinler ile ilişkisi Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kimyanın yaşamımızdaki yeri ve önemi Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İlaç endüstrisinde kimya 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İlaç endüstrisinde kimya 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kimyanın gıda endüstrisi ve besin analizlerindeki yeri ve önemi 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kimyanın gıda endüstrisi ve besin analizlerindeki yeri ve önemi 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Prebiyotikler ve probiyotikler Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kemosentez ve fotosentez Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Temizlik ve kozmetik ürünlerinin kimyası 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Temizlik ve kozmetik ürünlerinin kimyası 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Biyolojik sistemlerde kimya ve kimyasal reaksiyonlar 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Biyolojik sistemlerde kimya ve kimyasal reaksiyonlar 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Biyolojik sistemlerde kimya ve kimyasal reaksiyonlar 3 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Biyolojik sistemlerde kimya ve kimyasal reaksiyonlar 4 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Ara sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:41