ECF322 Farmakoloji III

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF322
Ad Farmakoloji III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Didem YILMAZ ORAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Solunum Sistemi, Endokrin ve Sindirim sisteminde kullanılan İlaçların farmakolojik etkileri, etki mekanizmaları, kullanım amaçları, yan tesirleri ve kontrendikasyonlarını öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Solunum, sindirim ve endokrin sisteminde kullanılan ilaçların farmakoloji etkileri, etki mekanizmaları, kullanım alanları, yan tesirleri ve kontrendikasyonları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçları tanımlar.
ÖÇ02 Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri, etki mekanizmaları, terapötik kullanımları , yan tesirleri ve kontrandike olduğu durumları açıklar.
ÖÇ03 Endokrin sistem farmakolojisinin esasları ve hormonların sınıflandırılmasını bilir.
ÖÇ04 Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan ilaçları tanımlar.
ÖÇ05 Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri, etki mekanizmaları, terapötik kullanımları , yan tesirleri ve kontrandike olduğu durumları açıklar.
ÖÇ06 Gastrointestinal sistem farmakolojisinin esaslarını açıklar.
ÖÇ07 Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan ilaçları sınıflandırır ve tanımlar.
ÖÇ08 Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri, etki mekanizmaları, terapötik kullanımları , yan tesirleri ve kontrandike olduğu durumları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antitusif İlaçlar, Ekspektoranlar, Mukolitik İlaçlar ve Sürfaktanlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bronkodilatör ilaçlar ve Diğer Anti-astmatik ilaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Oksijen ve Diğer tedavi gazları Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Endokrin Sistem Farmakolojisinin Esasları Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İnsülin, Oral ve diğer Antiyabetik İlaçlar ve Glukagon Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kortikosteroidler, kortikosteroid antagonistleri, ACTH Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Tiroid İlaçları ve Kalsiyotropik İlaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Androjenler, Anabolik steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar / Estrojen, Projestin ve Antagonistleri, Hormonal Kontraseptifler Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Hipofiz ve Hipotalamus Hormnlarrı Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Peptik Ülser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Laksatif ve Purgatif İlaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Antidiyareik ilaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
14 Emetik, Antiemetik, Prokinetik İlaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Sindirim Sistemini Etkileyen Diğer İlaçlar Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:56