Genel Bilgi
Kod | ECF322 |
Ad | Farmakoloji III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Didem YILMAZ ORAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Solunum Sistemi, Endokrin ve Sindirim sisteminde kullanılan İlaçların farmakolojik etkileri, etki mekanizmaları, kullanım amaçları, yan tesirleri ve kontrendikasyonlarını öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Solunum, sindirim ve endokrin sisteminde kullanılan ilaçların farmakoloji etkileri, etki mekanizmaları, kullanım alanları, yan tesirleri ve kontrendikasyonları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçları tanımlar. |
ÖÇ02 | Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri, etki mekanizmaları, terapötik kullanımları , yan tesirleri ve kontrandike olduğu durumları açıklar. |
ÖÇ03 | Endokrin sistem farmakolojisinin esasları ve hormonların sınıflandırılmasını bilir. |
ÖÇ04 | Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan ilaçları tanımlar. |
ÖÇ05 | Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri, etki mekanizmaları, terapötik kullanımları , yan tesirleri ve kontrandike olduğu durumları açıklar. |
ÖÇ06 | Gastrointestinal sistem farmakolojisinin esaslarını açıklar. |
ÖÇ07 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan ilaçları sınıflandırır ve tanımlar. |
ÖÇ08 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri, etki mekanizmaları, terapötik kullanımları , yan tesirleri ve kontrandike olduğu durumları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antitusif İlaçlar, Ekspektoranlar, Mukolitik İlaçlar ve Sürfaktanlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Bronkodilatör ilaçlar ve Diğer Anti-astmatik ilaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Oksijen ve Diğer tedavi gazları | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Endokrin Sistem Farmakolojisinin Esasları | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İnsülin, Oral ve diğer Antiyabetik İlaçlar ve Glukagon | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kortikosteroidler, kortikosteroid antagonistleri, ACTH | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Tiroid İlaçları ve Kalsiyotropik İlaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Androjenler, Anabolik steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar / Estrojen, Projestin ve Antagonistleri, Hormonal Kontraseptifler | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Hipofiz ve Hipotalamus Hormnlarrı | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Peptik Ülser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Laksatif ve Purgatif İlaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Antidiyareik ilaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
14 | Emetik, Antiemetik, Prokinetik İlaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Sindirim Sistemini Etkileyen Diğer İlaçlar | Sunum, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |