Genel Bilgi
Kod | ECS316 |
Ad | Farmasötik Dozaj Şekilleri ve Modern Terapötik Sistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere modern terapötik sistemlerin tanıtımı, ilaç kullanım yolları ve modern terapötik sistemlerin geliştirilme nedenlerinin, biyopolimerlerin modern terapötik sistem tasarımındaki öneminin anlatılması
Dersin İçeriği
Farmasötik dozaj formlarının geliştirilmesinde son gelişmeler ve yeni yaklaşımlar, modern terapötik sistemlerin tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Gürsoy, A. Z. (2004). Farmasötik Teknoloji–Temel Konular ve Dozaj Şekilleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2002). Kontrollü salım sistemleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2014). Nanofarmasötikler ve Uygulamaları. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul.
Notlar
Gürsoy, A. Z. (2004). Farmasötik Teknoloji–Temel Konular ve Dozaj Şekilleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayını, Ankara. Gürsoy, A. Z. (2002). Kontrollü salım sistemleri. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul. Gürsoy, A. Z. (2014). Nanofarmasötikler ve Uygulamaları. Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayın, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modern terapötik sistemleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Modern terapötik sistemlerin kullanım yolları ve tasarımlarını bilir. |
ÖÇ03 | Modern terapötik sistemlerin geliştirilme nedenlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Biyopolimerlerin modern terapötik sistem tasarımındaki önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Mikro ve nanopartiküler sistemlerin özelliklerini ve önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Modern terapötik sistemler ve medikal aygıtlarla ilgili farmakopeal ve yasal düzenlemeleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modern Terapötik Sistemlerin Tanıtımı | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İlaç Kullanım Yolları ve Modern Terapötik Sistemlerin Geliştirilme Nedenleri | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Biyopolimerlerin Modern Terapötik Sistem Tasarımındaki Önemi | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Modern Transdermal Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | İntraoküler ve Osmotik Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | Biyoadhezif ve Oral Mukozal Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Farmasötik İmplantlar, Son Gelişmeler ve Kullanım Alanları | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kronofarmasötikler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mikro partiküler Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Nanopartiküler Sistemler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Modern Terapötik Sistemler ile İlgili Farmakopeal Düzenlemeler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Modern Terapötik Sistemler ile İlgili Yasal Düzenlemeler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Medikal Aygıtlarla İlgili Farmakopeal Düzenlemeler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Medikal Aygıtlarla İlgili Yasal Düzenlemeler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |