ECF403 Farmasötik Teknoloji Laboratuvarı III

2 AKTS - 0-3 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF403
Ad Farmasötik Teknoloji Laboratuvarı III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Enjeksiyonluk dozaj şekillerinin formülasyon tasarımı ve pratik olarak hazırlanması konularında beceri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Ölçme, tartma, enjeksiyonluk preparat hazırlama, enjeksiyonluk prerat kontrolleri, diyaliz çözeltisi hazırlama

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Demirtürk E., Güven U.M., Çevikelli T., Onan D., Farmasötik Teknoloji III Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, Adana.

Notlar

Demirtürk E., Güven U.M., Çevikelli T., Onan D., Farmasötik Teknoloji III Laboratuvar Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, Adana.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Enjeksiyonluk dozaj şekli formülasyonunun tasarlanmasına ait prensipleri açıklar.
ÖÇ02 Enjeksiyonluk dozaj şekli formülasyonu için reçeteye ait hesaplamaları yapar.
ÖÇ03 Göz, Kulak ve Buruna Uygulanan Dozaj Formlarının formülasyonunun tasarlanmasına ait prensipleri açıklar.
ÖÇ04 Göz, Kulak ve Buruna Uygulanan Dozaj Formlarının formülasyonu hazırlamaya ait deney planlaması yapar.
ÖÇ05 Ampul kapama kontrollerini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demostrasyon İlgili konuda okumalar yapma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap
2 Küçük Hacimli Enjeksiyonluk Preparatlar deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
3 Küçük Hacimli Enjeksiyonluk Preparat Kontrolleri deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
4 Göz Preparatları deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
5 Burun Preparatları deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
6 Kulak Preparatları deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
7 Steril Preparatlarda Kalite Kontrol deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Büyük Hacimli Preparatlar deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Peritonal Diyaliz Çözeltileri deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Hemodiyaliz Çözeltileri deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Enjeksiyonluk preparatlarda Kalite Kontrol deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Gösterip Yaptırma
13 Enjeksiyonluk preparatlarda Kalite Kontrol Çalışmaları deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Enjeksiyonluk preparatlarda Kalite Kontrol Yöntemleri deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Formülasyon Geliştirme deney planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:11