Genel Bilgi
Kod | ECF401 |
Ad | Farmasötik Teknoloji III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri parenteral dozaj şekillerinin formülasyonlarının geliştirilmesi, üretim, bitmiş ürün kontrolleri, sterilizasyon ve stabilite hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Parenteral çözeltiler, parenteral preparatların formülasyonu, büyük hacimli parenteral preparatlar, parenteral kontaminasyon, sterilizasyon yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1.European Pharmacopeia, Güncel Baskı, Council of Europe, Strasbourg, France. 2. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000.
Notlar
1.European Pharmacopeia, Güncel Baskı, Council of Europe, Strasbourg, France. 2. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Parenteral dozaj şekilleri hakkında temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Parenteral dozaj şekillerinin sterilizasyonunda kullanılacak yöntemleri açıklar. |
ÖÇ03 | Parenteral dozaj şekillerinin stabilitesini formülasyon geliştirme ve bitmiş ürün aşamasında değerlendirir. |
ÖÇ04 | Göz, burun ve kulağa uygulanan ilaç şekillerinin formülasyonunu açıklar. |
ÖÇ05 | Büyük hacimli parenteral preparatların formülasyonunu ve üretim teknolojisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küçük Hacimli İnjeksiyonluk Preparatlar | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Göz Preparatları | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nazal Preparatlar | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kulak Preparatları | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Büyük Hacimli Parenteral Preparatlar | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sterilizasyon yöntemleri ve sterilizasyon kinetiği | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Parenteral preparatlarda kalite kontrol ve üretim teknolojileri | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tablet Formülasyonu ve Tasarımı | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tablet Basım Yöntemleri ve Uygulamaları | ilgili konuda okuma yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tablet Basım Fiziği | Gözlem-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Partikül Büyüklüğü Uygulamaları, Tozların Karıştırılması ve Öğütülmesi | Gözlem-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Kapsül tipi dozaj şekilleri | Gözlem-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Katı dozaj şekillerinde stabilite | Gözlem-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Katı dozaj şekillerinin ambalaj malzemeleri | Gözlem-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Gözlem-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Gözlem-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |