Genel Bilgi
Kod | ECF405 |
Ad | Klinik Eczacılık I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klinik eczacılığın görev ve sorumluluklarını öğrenerek, özel hasta gruplarında ilaç kullanımında dikkat edilecek hususlarda ve kardiyovasküler sistem hastalıklarında eczacıların rolünün kavranması ve eczacı bakış açısı ile hasta ve diğer sağlık personellerine danışmanlık hizmeti verebilecek bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Klinik eczacılık ve farmasötik bakım kavramları, klinik farmakokinetik, özel hasta gruplarında ilaç kullanımı ve kardiyovasküler sistem hastalıklarında eczanın rolü
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
WALKER, Roger. Clinical pharmacy and therapeutics E-Book. Elsevier Health Sciences, 2011.
Notlar
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji. OĞuz Kayaalp. Pelikan Yayıncılık 13. baskı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klinik eczacılık,farmasötik bakım ve klinik farmakolojinin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Hangi ilaçlar için terapötik ilaç izlemi yapılması gerektiğini bilir ve düzeyleri hastanın klinik durumuna göre yorumlar. |
ÖÇ03 | İlaç-ilaç, besin ve hastalık etkileşimlerini yorumlar. |
ÖÇ04 | Özel hasta gruplarının ilaç kullanımında önemli olan hususları açıklar. |
ÖÇ05 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarında kullanılan ilaçlarla ilgili hasta/hasta yakınlarına ve ilgili sağlık personellerine danışmanlık hizmeti verir. |
ÖÇ06 | Astım ve KOAH tedavisinde kullanılan ilaçlarla ilgili hasta/hasta yakınlarına ve ilgili sağlık personellerine danışmanlık hizmeti verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klinik Eczacılık ve Farmasötik Bakım Kavramları | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Klinik Farmakokinetik | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlaç Etkileşimleri ve Geçimsizliği | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Pediatride İlaç Kullanımı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gebelikte ve Laktasyon Döneminde İlaç Kullanımı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Geriatride İlaç Kullanımı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Böbrek Hastalıklarında İlaç Kullanımı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Karaciğer Hastalıklarında İlaç Kullanımı | Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hipertansiyon Tedavisinde Eczacının Rolü | Ders Kitabı ve Güncel Kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kalp Yetmezliği Tedavisinde Eczacının Rolü | Ders Kitabıve Güncel Kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Diyabet Tedavisinde Eczacının Rolü | Ders Kitabı ve Güncel Kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dislipidemi Tedavisinde Eczacının Rolü | Ders Kitabı ve Güncel Kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Koroner Arter Hastalıklarının Tedavisinde Eczacının Rolü | Ders Kitabı ve Güncel Kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Astım ve KOAH Tedavisinde Eczacının Rolü | Ders Kitabı ve Güncel Kılavuzlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |