Genel Bilgi
Kod | ECF425 |
Ad | Staj II-Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eczanede hasta- eczacı odaklı ilişkileri pekiştirmeyi, reçete karşılama ve kayıtları konularında bilgi sahibi olunması amaçlar. Hastanede eczacının rol aldığı birimlerdeki görevleri ve sorumlulukları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eczacı-hasta iletişiminde dikkat edilecek hususları değerlendirir, eczanede reçete karşılanmasında dikkat edilecek noktaları belirler, eczanede zorunlu bulundurulması gereken ilaç ve malzemeyi tanımlar ve özel reçete gruplarının karşılanması ve kayıtlarının tutulması konularında bilgi sahibi olur. Hastane eczanesinin düzenlenmesi ve yerleşimi, ayakta ve yatan hastaların ilaç ihtiyaçlarının karşılanması, ilaç bilgisinin sunumu hakkında bilgi edinilmesi, eczanede tutulması gereken kayıtlar hakkında bilgi edinilmesi ve hastane eczanesinin resmi ve resmi olmayan birimlerle ilişkilerinin incelenmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler
Notlar
1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eczanede hasta karşılanmasındaki unsurları belirler. |
ÖÇ02 | Eczanede hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşım aşamalarını değerlendirir. |
ÖÇ03 | Eczanede sağlık eğitimi, İlaç okur yazarlığı vb. hasta eğitim yöntemlerini uygular. |
ÖÇ04 | Eczanede reçete karşılanmasında dikkat edilecek hususları saptar, kayıt defterlerini ve süreci uygular. |
ÖÇ05 | Eczacının bir sağlık-bakım personeli olarak hastane eczanesindeki görev ve sorumluluklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Hastane eczanesinin genel düzeni organizasyonu, hastane eczanesinde eczacı ve çalışanların bağlı bulundukları mevzuatı bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşma ve ilaç danışmanlığı | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Eczacıya sık sorulan sorular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akut sorunlarda eczacı yaklaşımı | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Reçete karşılanmasında dikkat edilecek hususlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Reçete kayıt defteri ve reçete kayıt süreci | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Reçetede kullanılan terimleri, reçete ve rapor kodları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Kronik hastalıkların tedavisinde eczacının rolü | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hastane eczanesi türü ve işlevi ile ilgili temel bilgiler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eczacının bir sağlık-bakım personeli olarak hastane eczanesindeki görev ve sorumlulukları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hastane eczanesinin hastane içinde yerleşimi; hastane eczanesinin kısımları ve rolü | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hastane eczanesinde kullanılan cihaz ve gereçler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Reçetelerde ve doktor talimat/istek formlarında yazan ilaç ve tıbbi cihazların hazırlanması ve dağıtımı | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Narkotik ilaçların kayıt, depolanma ve dağıtım işlemleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Eczacının hastanede rol aldığı/üyesi olduğu komiteler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |