ECF425 Staj II-Değerlendirme

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF425
Ad Staj II-Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eczanede hasta- eczacı odaklı ilişkileri pekiştirmeyi, reçete karşılama ve kayıtları konularında bilgi sahibi olunması amaçlar. Hastanede eczacının rol aldığı birimlerdeki görevleri ve sorumlulukları hakkında bilgilendirmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eczacı-hasta iletişiminde dikkat edilecek hususları değerlendirir, eczanede reçete karşılanmasında dikkat edilecek noktaları belirler, eczanede zorunlu bulundurulması gereken ilaç ve malzemeyi tanımlar ve özel reçete gruplarının karşılanması ve kayıtlarının tutulması konularında bilgi sahibi olur. Hastane eczanesinin düzenlenmesi ve yerleşimi, ayakta ve yatan hastaların ilaç ihtiyaçlarının karşılanması, ilaç bilgisinin sunumu hakkında bilgi edinilmesi, eczanede tutulması gereken kayıtlar hakkında bilgi edinilmesi ve hastane eczanesinin resmi ve resmi olmayan birimlerle ilişkilerinin incelenmesini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler

Notlar

1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eczanede hasta karşılanmasındaki unsurları belirler.
ÖÇ02 Eczanede hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşım aşamalarını değerlendirir.
ÖÇ03 Eczanede sağlık eğitimi, İlaç okur yazarlığı vb. hasta eğitim yöntemlerini uygular.
ÖÇ04 Eczanede reçete karşılanmasında dikkat edilecek hususları saptar, kayıt defterlerini ve süreci uygular.
ÖÇ05 Eczacının bir sağlık-bakım personeli olarak hastane eczanesindeki görev ve sorumluluklarını açıklar.
ÖÇ06 Hastane eczanesinin genel düzeni organizasyonu, hastane eczanesinde eczacı ve çalışanların bağlı bulundukları mevzuatı bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hastanın ihtiyaçlarına sistematik yaklaşma ve ilaç danışmanlığı Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Eczacıya sık sorulan sorular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Akut sorunlarda eczacı yaklaşımı Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Reçete karşılanmasında dikkat edilecek hususlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Reçete kayıt defteri ve reçete kayıt süreci Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Reçetede kullanılan terimleri, reçete ve rapor kodları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Kronik hastalıkların tedavisinde eczacının rolü Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hastane eczanesi türü ve işlevi ile ilgili temel bilgiler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Eczacının bir sağlık-bakım personeli olarak hastane eczanesindeki görev ve sorumlulukları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Hastane eczanesinin hastane içinde yerleşimi; hastane eczanesinin kısımları ve rolü Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Hastane eczanesinde kullanılan cihaz ve gereçler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Reçetelerde ve doktor talimat/istek formlarında yazan ilaç ve tıbbi cihazların hazırlanması ve dağıtımı Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Narkotik ilaçların kayıt, depolanma ve dağıtım işlemleri Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Eczacının hastanede rol aldığı/üyesi olduğu komiteler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:11