Genel Bilgi
Kod | ECF422 |
Ad | Farmasötik Biyoteknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Gülay BÜYÜKKÖROĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Behiye ŞENEL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Farmasötik biyoteknoloji kapsamına giren ilaçlar, biyolojik tıbbi ürünler ve kombınasyon ürünleri hakkında bilgi sahibi olan eczacının, bu ilaçların/ürünlerin klinik araştırmaları dahil, yaşam döngülerinde sağlık sistemindeki rollerini, görev ve sorumlulukları açıklamaktır.
Dersin İçeriği
biyolojik tıbbi ürünler, biyobenzer ilaçlar, ileri tedavi tıbbi ürünleri, kök hücre kökenli ilaçlar, kişiye özgü (bireysel) ilaçlar, üretim teknolojileri, kalite güvenceleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farmasötik Biyoteknoloji ve araştırma konularını açıklar. |
ÖÇ02 | Rekombinant DNA teknolojisinin kullanım alanlarını sıralar. |
ÖÇ03 | Gen klonlama basamaklarını açıklar. |
ÖÇ04 | Terapötik proteinleri biyolojik işlevlerine göre sınıflar. |
ÖÇ05 | Farmasötik ilaç şekillerini karşılaştırmalı olarak tartışır. |
ÖÇ06 | Farmasötik ilaç şekillerinin uygulama yollarının uygunluğunu protein özelliğine bağlı olarak tartışır. |
ÖÇ07 | Rekombinant Terapötik proteininin bitmiş ürün analizlerini sıralar. |
ÖÇ08 | Bitmiş ürün kararlılık çalışmalarını ve kullanılan yöntemleri tartışır. |
ÖÇ09 | Çoğaltılmış DNAnın vektöre aktarılmasını tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyoteknoloji ve farmasötik biyoteknolojiye giriş | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hibridoma teknolojisi , monoklonal antikorlar, özellikleri ve analizleri | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Peptit ve proteinlerin fizikokimyasal özellikleri, stabiliteleri ve analiz yöntemleri | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aşılar (rekombinant ve DNA aşıları) aşı adjuvanları, özellikleri ve analizleri | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Rekombinant protein ilaçlarda preformülasyon ve formülasyon | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Rekombinant protein ilaçlarda preformülasyon, formülasyon, farmakope analizleri ve kalite kontroller | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Biyobenzer ilaçlar | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İleri tedaviler, ileri tedavi tıbbi ürünleri, kombine ileri tedavi tıbbi ürünleri | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kök hücre teknolojileri, kök hücre kökenli tıbbi ürünler | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gen teknolojileri, gen transfer yöntemleri | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Farmakogenomiks | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | klinik araştırma ve rejeneratif tıp çalışmaları | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | rekombinant proteinlerde analizler | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | farmakope analizleri ve kalite kontroller | İlgili konuda okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |