ECF426 Eczacılık Tarihi ve Deontoloji

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF426
Ad Eczacılık Tarihi ve Deontoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eczacılık uygulamaları sırasında ihtiyaç duyulacak mesleğin ve eğitimin gelişimine ait olay ve olguları değerlendirmek ve eczacılık mesleğinde geçerli olan etik kurallar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Antik çağlarda, Osmanlı Döneminde, Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Eczacılık Uygulamalarının gelişimi, etik ve deontoloji kavramlarının açıklanması

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antik çağlardan günümüze kadar Dünya'da ve Türkiye'de yaşamış, eczacılık tarihi açısından önemli kişileri ve olayları anlatır.
ÖÇ02 Mesleği ile ilgili gelişmeleri bilir ve mesleğinin bugünkü durumunun değerlendirmesini yapar.
ÖÇ03 Eczacılık mesleği üyelerinin bilmesi ve uyması gereken etik kurallar ile Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü'nü bilir.
ÖÇ04 Etik değerlendirme yapma yeteneği kazanır.
ÖÇ05 Etik temeller çerçevesinde eczacı kimliğinin önemini vurgular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deontoloji, etik, Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü İlgili konuda okuma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eczacılık tarihi hakkında temel bilgiler Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mezopotamyada Eczacılık Uygulamaları Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eski Mısırda Eczacılık Uygulamaları Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eski Hint ve Eski Çinde Eczacılık Uygulamalar Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eski Yunanda Eczacılık Uygulamaları Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Eski Romada Eczacılık Uygulamaları Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İslamda Tıp ve Eczacılık Uygulamaları ve Ünlü Hekimler Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Osmanlılar Dönemi Eczacılık Uygulamaları Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Eczacılık ve Türk Eczacılık Tarihinin Öncüleri Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası Farmakopeler Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye Cumhuriyeti'nin Yakın Tarihinde Eczacılık Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlaç Sanayii Tarihçesi Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Eczacılıkla İlgili Kurulan Meslek Kuruluşları ve Çıkarttıkları Dergiler Ders Kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:11