Genel Bilgi
Kod | ECF503 |
Ad | Staj III-Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
ÖMÜR MÜRSEL YALBUZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eczanedeki farklı bilgi kaynaklarının kullanımı ve farklı krum ve kuruluşlarla ilişkilerde eczacının görev ve sorumlulukları ve İlaç endüstrisinde eczacının yeri, görev ve sorumlulukları hakkında bilgilendirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Eczanede bulunan mesleki başvuru kitapları, periyodik bilimsel ve/veya mesleki yayınları, elektronik ve çevirim-içi ilaç bilgi kaynaklarını saptayıp kullanılması ve eczanenin çeşitli kurumlarla ilişkileri konularını kapsamaktadır. İlaç endüstrisinde eczacının yeri, görev ve sorumluluklarını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler
Notlar
1. Handbook of Institutional Pharmacy Practice (Brown RT). 2. American Journal of Health System Pharmacists (AJHSP), European Journal of Hospital Pharmacy Practice (EJHPP), Healthcare Pharmacy, Pharmacy Management ve Hospital Pharmacist dergilerindeki güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği bilgi ve becerileri, mesleğin uygulama alanlarından biri olan ilaç endüstrisinde kullanma konusunda deneyim kazanır. |
ÖÇ02 | İlaç üretimi ile ilgili kalite güvence kapsamına giren alanları tanır. |
ÖÇ03 | İlaç hammaddesinde kalite kontrol ve dokümantasyon, karantina ve depolama işlemlerini uygular. |
ÖÇ04 | GMP uygulamaları ve standart operasyon prosedürlerini (SOP) uygular ve kontrollerini denetler. |
ÖÇ05 | Kalite kontrolü tanımlar ve kapsamına giren konuları açıklar. |
ÖÇ06 | Farmakovijilans eğitimlerine katılır ve bu eğitimlerin kayıtlarını tutar. |
ÖÇ07 | Eczacı-Eczacı, Eczacı-Bölge Eczacı Odası, Eczacı-Ecza Kooperatifleri ilişkilerini değerlendirir. |
ÖÇ08 | İlaç takip sitemini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç endüstrisinde idari ve teknik bölümlerin işlev ve sorumluluklarını tanır ve görev ve sorumluluklarını uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Rutin yapılan üretimleri (proses validasyonları) betimler ve in-proses test analizlerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | İlaç üretimi ile ilgili kalite güvence kapsamına giren alanları tanır ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Dosyalama ve dokümantasyonu yönetir ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | İlacın hammaddeden başlayarak üretime kadar kontrolünü uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Üretim aşaması ve takibindeki kalite kontrol işlemlerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | In-proses ve bitmiş ürün kalite kontrollerini uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | AR-GE çalışmaları konusunda bilgi sahibi olur ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Farmakovijilans eğitimlerine katılır ve bu eğitimlerin kayıtlarını tutarak uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eczanelerin resmi kurum ve kuruluşlarla yapılan anlaşma prosedürlerini tanımlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eczanede ilk yardım uygulamasını planlar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eczanenin muhasebe işleyiş sistemini tanır ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Reçetesiz verilebilen ilaçları tanır ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Eczanedeki bilgi kaynaklarını değerlendirir ve kullanarak uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Yazılı sınav, Ödev, Performans | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |