Genel Bilgi
Kod | ECS507 |
Ad | Homeopati |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Homeopatinin temel ilkeleri, hastalıklara yaklaşımı ve benzerlik ilkesinin anlaşılarak, homeopatik ilaç hazırlama ve vaka değerlendirme yöntemlerini kavrar.
Dersin İçeriği
Homeopati kavramı, prensipleri, tarihçesi, homeopatik remediler, homeopatik materia medica ve kendine özgü tedavi yaklaşımını içerir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yeni Başlayanlar İçin Homeopati ve Homeopatik İlk Yardım, Serdar Büyüközer Organon-İyileştirme Sanatı (C.F. Samuel Hahnemann), İletişim Yayın The Homeopathic Revolution: Why Famous People and Cultural Heroes Choose Homeopathy by Dana Ullman, MPH ders notları
Notlar
homeopati alanında güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Homepati tanımını yapar |
ÖÇ02 | Homeopati tarihçesini anlatabilir |
ÖÇ03 | Benzerlik yasasını açıklar |
ÖÇ04 | Potens kavramını açıklar |
ÖÇ05 | Homeopatik materia medika yı kullanmayı bilir |
ÖÇ06 | Repertori değerlendirmesi yapar. |
ÖÇ07 | Hastalık-sağlık ilişkisini homeopati açısından açıklar. |
ÖÇ08 | Temel remedileri açıklar. |
ÖÇ09 | Akut vakalarda temel remedileri tavsiye edebilir. |
ÖÇ10 | Proving kavramını açıklar |
ÖÇ11 | Bitkisel, mineral ve hayvansal remedilere örnekler verir |
ÖÇ12 | Uygun remedi seçimi ile ilgili izlenmesi gereken yolu açıklar. |
ÖÇ13 | Homeopatik ilaç hazırlama yöntemlerini açıklar |
ÖÇ14 | Farklı potensleri ve kullanım gerekliliklerini açıklar |
ÖÇ15 | Kronik vaka değerlendirmesine örnek verebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Homeopatiye giriş | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Materia medikaya giriş | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Homeopatinin tarihçesi | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Benzerler kanunu | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | İyileşme yasası | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Potens | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Repertoriye giriş | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hastalık ve sağlık konsepti | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Bitkisel, hayvansal ve mineral remediler, ve nozodlar | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Homeopatik ilaçların hazırlanma yöntemleri | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Bazı remediler (sulphur, aconitum, calc-carb, belladon, arsenicum) | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Bazı remediler (lachesis, sepia, nat-mur, bryonia, hypericum) | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Akut vaka değerlendirmesi | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Kronik vaka değerlendirmesi | Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |