Genel Bilgi
Kod | ECS515 |
Ad | Kozmetikte Kullanılan Bitkiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkisel preparatları ayırt edebilmeyi, Kozmetikte kullanılan bitkileri tanımayı, Cilt, saç üzerine etkili kozmetik bitkiler ile banyo ve parfümeride kullanılan bitkileri ayırt etmeyi öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kozmetik bitkilere giriş ve tarihçe, Doğal kozmetik ürünlerde kullanılan maddeler, Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkiler,Aloe vera, Anthemis nobilis, Camellia sinensis, Calendula officinalis, Hamamelis virginiana, Hedera helix, Lawsonia inermis
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Bitkisel Kozmetikler Kozmetik Amaçla Kullanılan Tıbbi ve Aromatik Bitkiler ve İçerikleri
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkisel preparatları ayırt edebilecektir. |
ÖÇ02 | Kozmetikte kullanılan bitkileri ayırt edebilecektir. |
ÖÇ03 | Cilt, saç üzerine etkili kozmetik bitkiler ile banyo ve parfümeride kullanılan bitkileri ayırt edebilecektir. |
ÖÇ04 | Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkileri tanır. |
ÖÇ05 | Kozmetik bitkilerin tarihçesini bilir. |
ÖÇ06 | Cilt yapısı ve cilt üzerine etkili kozmetik bitkileri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kozmetik bitkilere giriş ve tarihçe | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Doğal kozmetik ürünlerde kullanılan maddeler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bitkisel preparatlar ve içerikleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkiler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 2Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkiler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Aloe vera, Anthemis nobilis, Camellia sinensis, Calendula officinalis | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hamamelis virginiana, Hedera helix, Lawsonia inermis | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Melaleuca alternifolia, Matricaria chamomilla, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Salvia officinalis, Urtica dioica, Vitis vinifera ...... | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Cilt yapısı ve cilt üzerine etkili kozmetik bitkiler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Saç yapısı ve saç üzerine etkili kozmetik bitkiler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Banyo bitkileri; Banyo suları ve yağları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Parfümeride kullanılan bitkiler-1 | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 2Parfümeride kullanılan bitkiler-2 | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |