Genel Bilgi
Kod | ECS535 |
Ad | Klinik Nütrisyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN MURAT GÜNDÜZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında eczanın nutrisyon desteğindeki rolünün kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Nütrisyonda temel kavramlar, nütrisyon desteği teknikleri ve nütrisyon desteğinde ilaç kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Klinik Nütrisyon Uygulama İlkeleri
Notlar
ASPEN VE ESPEN kılavuzları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nütrisyonla ilgili temel kavramların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Nütrisyonel fizyoloji ve biyokimyasının öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Nütrisyon desteği endikasyonlarının öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Enteral nütrisyon uygulamaları ve komplikasyonlarını öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Enteral nütrisyon ürünlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Enteral nütrisyon desteği alan hastalarda ilaç uygulama prensiplerinin öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Parenteral nütrisyon uygulamaları ve komplikasyonlarının öğrenilmesi |
ÖÇ08 | Parenteral nütrisyon ürünlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Parenteral nütrisyon karışımlarının stabilitesi ve geçimliliğinin öğenilmesi |
ÖÇ10 | Parenteral nütrisyon desteği alan hastalarda ilaç uygulama prensiplerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nutrisyonel Temel Kavramlar | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Malnütrisyon | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nütrisyonel Fizyoloji ve Biyokimya | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nütrisyon Desteği Endikasyonları | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Parenteral ve Enteral Nütrisyonda Kullanılan Substratlar | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enteral Nütrisyon-1 | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enteral Nütrisyon-2 | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Enteral Nütrisyon Ürünleri | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Enteral Nütrisyonda İlaç Uygulama Prensipleri | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Parenteral Nütrisyon-1 | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Parenteral Nütrisyon-2 | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Parenteral Nütrisyon Ürünleri | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Parenteral nütrisyon karışımlarının stabilitesi ve geçimliliği | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Parenteral Nütrisyonda İlaç Uygulama Prensipleri | Klinik Nutrisyonun Temelleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |