Genel Bilgi
Kod | ECS537 |
Ad | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere modern partiküler terapötik sistemlerin tanıtımı, ilaç kullanım yolları ve bu sistemlerin geliştirilme nedenlerinin, biyopolimerlerin modern partiküler terapötik sistem tasarımındaki öneminin aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
mikro ve nanopartiküler sistemlerin, mikro ve nanopartiküler sistemlerin özelliklerinin ve öneminin tartışılması, bu sistemlerin üretimleri ve karakterizasyonları konusunda detaylı bilgiler içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Gürsoy A., Farmasötik Nanoteknoloji, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayınları, İstanbul, 2012.
Notlar
Gürsoy A., Farmasötik Nanoteknoloji, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayınları, İstanbul, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemleri tanımlar. |
ÖÇ02 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemleri sınıflandırır. |
ÖÇ03 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde kullanılan polimerleri tanımlar. |
ÖÇ04 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde kullanılan polimerlerin çalışma mekanizmalarını bilir. |
ÖÇ05 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde yapılan karakterizasyonları sıralar. |
ÖÇ06 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerde yapılan stabilite çalışmalarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemleri tanımlanması | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | İlaç Taşıyıcı Partiküler Sistemlerin sınıflandırılması | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Polimerler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Polimerler 2 | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Polimerik Nanopartiküller | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Katı Lipit Partiküller | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Mikroküreler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veziküler sistemler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Akciğere Uygulanan Sistemler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
11 | Kanser Tedavisinde Kullanılan Partiküler Sistemler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | Yeni İlaç Taşıyıcı Sistemler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Hedeflendirilmiş İlaç Taşıyıcı Sistemler | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Partiküler sistemlerde karakterizasyon | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Partiküler sistemlerde kararlılık | İlgili konuda okuma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |