Genel Bilgi
Kod | USOYL713 |
Ad | Öğrenciyi Tanıma Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar ve Birey Kavramı ve Süreci ilişkili test ve test dışı teknikleri öğretmek.
Dersin İçeriği
Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireysellik Kavramı ve Süreci, Test ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kuzgun, D., Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım. Öğretmen Yeterlikleri, 2002, M.E.B.Öğretmen Yetiştirme ve 24 Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi/V.Aktepe Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Özgüven, İ. E., 1998, Bireyi Tanıma Teknikleri, Pdrem Yayınları. Yeşilyaprak, B., 2000, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, B., Güngör, A. ve Kurç, G.,1996, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik. 2. Baskı, Varan Matbaacılık, Ankara.
Notlar
Bireyi tanıma ölçekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel Farklılıkları ve önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir. |
ÖÇ03 | Test Dışı Teknikleri sıralar. |
ÖÇ04 | Vaka Kaydını kullanır. |
ÖÇ05 | Test dışı teknikleri değerlendirir. |
ÖÇ06 | Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Birey ve Bireysellik | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bireysel Farklılıklar | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Testler ve Sınıflaması | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bireyi Tanıma Kavramı ve Süreci | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Test ve Test Dışı Teknikler I | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Test ve Test Dışı Teknikler II | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Gözlem, Derecelendirme | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Sosyometri, Kim Bu Tekniği,kime göre ben neyim | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Otobiyografi | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Görüşme, Anket, Envanter,problem tarama | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Psikodrama ve Sosyo-Drama | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Oyun Terapisi | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yetenek ve Başarı Karşılaştırması | OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |