USOYL713 Öğrenciyi Tanıma Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL713
Ad Öğrenciyi Tanıma Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar ve Birey Kavramı ve Süreci ilişkili test ve test dışı teknikleri öğretmek.

Dersin İçeriği

Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireysellik Kavramı ve Süreci, Test ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kuzgun, D., Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım. Öğretmen Yeterlikleri, 2002, M.E.B.Öğretmen Yetiştirme ve 24 Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi/V.Aktepe Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Özgüven, İ. E., 1998, Bireyi Tanıma Teknikleri, Pdrem Yayınları. Yeşilyaprak, B., 2000, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, B., Güngör, A. ve Kurç, G.,1996, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik. 2. Baskı, Varan Matbaacılık, Ankara.

Notlar

Bireyi tanıma ölçekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel Farklılıkları ve önemini açıklar.
ÖÇ02 Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir.
ÖÇ03 Test Dışı Teknikleri sıralar.
ÖÇ04 Vaka Kaydını kullanır.
ÖÇ05 Test dışı teknikleri değerlendirir.
ÖÇ06 Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Birey ve Bireysellik OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bireysel Farklılıklar OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Testler ve Sınıflaması OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bireyi Tanıma Kavramı ve Süreci OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Test ve Test Dışı Teknikler I OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Test ve Test Dışı Teknikler II OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gözlem, Derecelendirme OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Sosyometri, Kim Bu Tekniği,kime göre ben neyim OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Otobiyografi OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Görüşme, Anket, Envanter,problem tarama OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Psikodrama ve Sosyo-Drama OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Oyun Terapisi OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Yetenek ve Başarı Karşılaştırması OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:31