USOYL703 Türkçe Dersinde Metin Analizi İle Dilbilgisi Öğretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL703
Ad Türkçe Dersinde Metin Analizi İle Dilbilgisi Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dil bilgisi öğrenimini kalıcı hale getirecek yöntemleri öğretmek, dil bilgisinin önemini ve bunun anlatım yöntemlerinin neler olacağını fark ettirmek.

Dersin İçeriği

Türkçe dersi içerisinde önemli olan dil bilgisinin metinlerin analizi ile öğretimi işlenir. Dil bilgisinin temel konularının tümden gelim yöntemi ile işlenmesinin yöntemleri anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Türk Dil Bilgisi Prof. Dr. Muharrem Ergin BOĞAZİÇİ YAYINLARI

Notlar

Dil bilgisi öğretimi üzerine yazılmış makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil bilgisi öğretiminin önemini açıklar.
ÖÇ02 Dil bilgisi öğretim yöntemlerini uygular
ÖÇ03 Metin analizi ile dil bilgisi öğretiminin öğrenci üzerindeki kalıcı öğrenme üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ04 Dil bilgisinin metin analizi ile öğretiminin kalıcılığını ve analitik düşünebilme becerisi geliştirmesini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk Dilinin özellikleri anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Cümle çözümleme yöntemleri Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Dil bilgisi öğretiminde tüme varım yöntemi Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Tüme varım yöntemi ile kelime türlerinden İSİM konusunun anlatımı Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Tüme varım yöntemi ile SIFAT konusunun anlatımı Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Tüme varım yöntemi ile FİİL konusunun anlatımı Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Tüme varım yöntemi ile cümle çözümleme örnekleri Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Dönem içinde öğrenilen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Metin analizi yönteminin dil bilgisi öğretimindeki önemi Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Metin analizi yöntemi ile Kelime gruplarının öğretilmesi Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Örnek metinler üzerinden kelime gruplarının öğretilmesi Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 İsim konusunun tümden gelim yöntemi ile öğretilmesi Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Sıfat ve zarf konusunun cümle analizi ile öğretim yönteminin anlatılması Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Cümlenin ögelerinin metin analizi yöntemi ile öğretilme yönteminin örnek metinlerle anlatılması Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Örnek metinler üzerinde cümle analizi Konu ile ilgili önerilmiş makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde öğrenilen konular tekrar edilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde öğrenilen konular tekrar edilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 06:45