USOYL720 Bilimsel Araştırma ve Proje Yazma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL720
Ad Bilimsel Araştırma ve Proje Yazma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİLİZ YURTAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FİLİZ YURTAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı temel olarak öğrencilerin teknik raporların, özetlerin ve tezlerin ve bilimsel projelerin yazılmasına ilişkin anlayışlarını geliştirmektir. Bu dersin amaçları aşağıdaki gibidir: Bu ders, öğrencilerin probleme yönelik araştırmaları tasarlamalarını, araştırma sonuçlarını planlamalarını, yürütmelerini ve belgelemelerini sağlayacaktır. Problem odaklı araştırma planı, yürütülmesi ve araştırma sonuçlarının belgelenmesi tartışılır. Öğrenciler literatür taraması yapabilmeli, araştırma projeleri planlayabilmeli ve yürütebilmeli ve araştırma raporları yayınlayabilmelidir.

Dersin İçeriği

Araştırmanın amacı ve türleri Sorunun genel değerlendirmesi ve tanımlanması Literatürün arka plan okuması ve gözden geçirilmesi: Amaçlar, Kaynaklar, Derleme ve alıntı Araştırma projesinin hazırlanması: Başlık, hedefler, metodoloji, çalışma planı ve bütçe. Bilimsel yazı Amaçlar, bileşenler ve materyalin düzenlenmesi Kompozisyon teknikleri: İçindekiler, tablo ve şekiller listesi, standart kısaltma Dipnot, dokümantasyon Kaynak gösterme: Alfabetik ve kronolojik sıra Ekler ve kaynakça Nihai taslağın düzenlenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şener Büyüköztürk, Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Pegem Akademi Yayıncılık

Notlar

Blaxter, L., C. Hughes and M. Tight. 2006. How to Research. 3rd Ed. Open University Press McGraw Hill, Berkshire, UK. Ghafoor, A. 2007. Manual for Synopsis and Thesis Preparation. Univ. Agri., Faisalabad, Pakistan (ISBN 969-8237-7-0). 109 p. Kothari, C.R. 2004. Research Methodology (Methods and Techniques) 2nd Ed. New Age International Publishers, India.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir probleme yönelik araştırma tasarlama
ÖÇ02 Bir araştırma planlama, yürütme ve raporlama
ÖÇ03 Araştırma konusu ile ilgili literatürü tarama ve raporlaştırma
ÖÇ04 Araştırma konusuna uygun metodolojiyi belirleme
ÖÇ05 Araştırma konusuna uygun veri toplama araçlarını belirleme ve etik konuları dikkate alma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve tanıtım Ön hazırlığı yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırmanın tanımı, amaçları ve türleri Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Aşamalar ve araştırma türleri Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Genel değerlendirme ve araştırma probleminin tanımlanması Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatürü gözden geçirme Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma projesi başlığı, hedefleri, metodolojisi, çalışma planı ve bütçesinin hazırlanması. Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Veri toplama Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Veri analizi Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Veri toplama yöntemleri Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma dizaynı Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bilimsel yazmanın farklı yolları Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özet ve tez hazırlama Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Nihai taslağın düzenlenmesi ve değerlendirilmesi Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Verilen konu ile ilgili farklı kaynaklardan materyal toplama alıştırması ve öğrencilerin sunumları Okuma ve özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 139
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,56
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:19