USOYL1717 Eğitimde Drama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL1717
Ad Eğitimde Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM KAF
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZLEM KAF (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersim amacı; drama ile ilgili temel kavramları, tarihçesini, aşamalarını, yöntem ve teknikleri kavramak, toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurmak, dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını fark etmek, alana özgü drama ders planı hazırlamak ve uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Adıgüzel, H.Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları.

Notlar

Akar Vural,R. ve Somers, J. W. (2011). Hümanist Öğretim Programları için İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıcılık. Üstündağ, T. (2010). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. (10. Baskı). Ankara PegemA Yayıncılık. Adıgüzel, H. Ö.(2002). Yaratıcı drama: 1985-1995 yazılar. Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar.
ÖÇ03 Öğrenciler drama tekniklerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır.
ÖÇ04 Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır.
ÖÇ05 Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dramanın terimin tanımı ve anlamı Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
3 Eğitsel dramanın tarihçesi Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama
4 Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, doğaçlama örnekleri Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
5 yaratıcı drama teknikleri, Donuk imge. Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Rol Oynama, Tartışma
7 Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar ürün dosyasının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
10 Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
11 Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Dramanın değerlendirilmesi Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 1 Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 2 Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
15 Genel Değerlendirme döneme ilişkin değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2024 01:33