Genel Bilgi
Kod | USOYL1717 |
Ad | Eğitimde Drama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZLEM KAF
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersim amacı; drama ile ilgili temel kavramları, tarihçesini, aşamalarını, yöntem ve teknikleri kavramak, toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurmak, dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını fark etmek, alana özgü drama ders planı hazırlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Adıgüzel, H.Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
Notlar
Akar Vural,R. ve Somers, J. W. (2011). Hümanist Öğretim Programları için İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıcılık. Üstündağ, T. (2010). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. (10. Baskı). Ankara PegemA Yayıncılık. Adıgüzel, H. Ö.(2002). Yaratıcı drama: 1985-1995 yazılar. Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler drama tekniklerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır. |
ÖÇ05 | Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dramanın terimin tanımı ve anlamı | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma |
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Eğitsel dramanın tarihçesi | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama |
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, doğaçlama örnekleri | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
5 | yaratıcı drama teknikleri, Donuk imge. | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Rol Oynama, Tartışma |
7 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
8 | Ara Sınavlar | ürün dosyasının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
10 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
11 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Dramanın değerlendirilmesi | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 1 | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 2 | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp okuyup gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
15 | Genel Değerlendirme | döneme ilişkin değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |