USOYL1714 Yaratıcı Öğretim Planı Tasarlama ve Uygulama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL1714
Ad Yaratıcı Öğretim Planı Tasarlama ve Uygulama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı öğrencilerin ideal bir öğretim sürecinin kuramsal temellerini öğrenmelerini, kuramsal temele uygun ve yaratıcı öğretim planları hazırlamalarını ve bu planlara göre öğretim süreci düzenlemelerini sağlamaktır

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Robert Gagne'nin Eğitim Durumları modeli ve öğretim süreci, etkili öğretimin temel değişkenleri, öğretim sürecinin temelleri ve aşamaları, öğretim planının hazırlanması ile sınıfta uygulanması konularını kapsamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Robert M. Gagne: The Conditions of Learning and Theory of Instruction Robert M. Gagne, Walter, W. Wager, Katherine Golas, John M. Keller: Principles of Instructional Design

Notlar

İlgili literatür.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, Gagne’nin eğitim durumları kuramının özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Öğretim sürecindeki işlem basamaklarını açıklar
ÖÇ03 Öğrenciler ders planının temel özelliklerini bilir
ÖÇ04 Öğrenciler dersin dikkat çekme aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ05 Öğrenciler dersin hedeften haberdar etme aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ06 Öğrenciler dersin ön bilgileri hatırlatma aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ07 Öğrenciler dersin uyarıcı materyalleri sunma aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ08 Öğrenciler dersin öğrenmeye rehberlik etme aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ09 Öğrenciler dersin performansı ortaya çıkarma aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ10 Öğrenciler dersin dönüt düzeltme verme aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ11 Öğrenciler dersin değerlendirme aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ12 Öğrenciler dersin kalıcılık ve transferi sağlama aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ13 Öğrenciler taslak bir öğretim planı hazırlar.
ÖÇ14 Öğrenciler dersin kazanımına uygun öğretim planını hazırlar
ÖÇ15 Öğrenciler plana uygun bir öğretim yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretimin temel amacı ve özellikleri. Hazırlık gerektirmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretimin niteliğini artıran değişkenler. İlgili literatürün gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ders planı ve özellikleri. Literatür tarama ve okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gagne’nin öğretim durumları teorisi ve öğretimin 9 basamağı. Ders kitaplarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Öğretimde dikkat çekme ve hedeften haberdar etme basamakları Ders kitaplarından okuma - 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Ön bilgileri hatırlatma ve uyarıcı materyalleri sunma basamakları. İlgili literatürü inceleme. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Öğrenmeye rehberlik etme ve performansı ortaya çıkarma basamakları Litaratür incelemesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Tüm teorik bilgi ve basamakların gözden geçirilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dönüt düzeltme verme ve değerlendirme yapma basamakları Literatür inceleme - 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Kalıcılık ve transferi sağlama basamağı Kaynak kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Taslak ders planı hazırlama ve değerlendirme Örnek plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Örnek Olay, Tartışma
12 Farklı kazanımlara göre yaratıcı ders planları hazırlama Örnek plan inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Yaratıcı ders planlarının sunumu. Ders Planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Gösteri, Tartışma
14 Yaratıcı ders planlarının sunumu-I Ders planı hazırlama-1 Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Tartışma
15 Yaratıcı ders planlarının sunumu-II Ders planı hazırlama-II Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Örnek Olay, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuları gözden geçirir Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:20