Genel Bilgi
Kod | SÖ769 |
Ad | Öğrenme Stilleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZLEM KAF
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı öğrenme stillerini, öğrenme stilleri modellerini ve bu modellerin etkilerini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenme stilleri, öğrenme stilleri modelleri ve modellere ilişkin çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD. Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Notlar
Keefe, W.J. (1979). Learning style: An overview, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17. Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53. Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme stilleri ve ilgili kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenme stillerinin boyutlarını açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenme stilleri modellerini açıklar |
ÖÇ04 | Öğrenme stilleri modelleri ile ilgili araştırmaları değerlendirir. |
ÖÇ05 | Öğrenme stillerine uygun ders planlarını hazırlayıp uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenme stilleri modelleri dikkate alınarak hazırlanmış ders planlarını değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve Öğrenme Stilleri-Öğrenme Stillerinin Boyutları | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dunn and Dunn öğrenme stili modeli ile ilgili örnekler | Alan yazın incelenerek konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kolb Öğrenme Stili Modeli | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kolb Öğrenme Stili Modeli ile ilgili örnekler | Alan yazın ncelenerek konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | 4 MAT Sistem Modeli | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | 4 MAT Sistem Modeli ile ilgili örnekler | Alan yazın incelenerek konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Grasha- Reichmann Modeli | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Grasha- Reichmann Modeli ile ilgili örnekler | Alan yazın incelenerek konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli ile ilgili örnekler | Alan yazın incelenerek konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili | Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili ile ilgili örnekler | Alan yazın incelenerek konu ile ilgili makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Planlar Üzerine Değerlendirme ve Dönemin değerlendirilmesi | plan örnekleri hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |