Genel Bilgi
Kod | SÖ1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZLEM KAF (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUZAFFER SENCER ÖZSEZER (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİLİZ YURTAL (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin sınıf öğretmenliği alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sınıf öğretmenliği alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 Çukurova Üniversitesi, SBE, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, California Berkeley University Library (2022). APA Style Citations (American Psychological Association). Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016
Notlar
Konuyla ilgili literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf öğretmenliği alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. |
ÖÇ06 | Topladığı verileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar |
ÖÇ10 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez tarama ve özet çıkarma | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Uygun yöntemleri tartışma, ölçme aracını belirleme | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İstatiksel analiz düzenekleri oluşturma İlgili yayınları tarama, | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Projeyi uygulama I | Veri girişini yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Projeyi uygulama II | Verileri tablolaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Projeyi uygulama III | Verileri tablolaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Projeyi uygulama IV | Araştırmanın giriş kısmının yeniden gözden geçirilerek yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Projeyi uygulama V | Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Projeyi uygulama VI | Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Araştırma raporunun yazımı I | Araştırmanın tartışma bölümünün yazımı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma raporunun yazımı II | Sunum metninin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |