SÖ793 Türkçe Dersinde Değerler Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ793
Ad Türkçe Dersinde Değerler Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Değer kavramını anlatmak. Değerin önemini anlatmak. Değer kavramı olmadığı durumlarda kişi ve toplumlarda neler olacağını anlatmak

Dersin İçeriği

Türkçe dersi içerisinde yer alan değerlerin neler olduğu ve bunların öğrenciye nasıl anlatılacağı anlatlır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Değerler Eğitimi Bülent Dilmaç

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Değer kavramının önemini açıklar
ÖÇ02 Değer kavramının birey için önemini açıklar
ÖÇ03 Değer kavramının aile için önemini ayırt eder
ÖÇ04 Değer kavramının toplum için önemini ifade eder
ÖÇ05 Temel ve alt başlıklarla temel kavramları tanımlar
ÖÇ06 Değerlerin birbiri ile ilişkisini ve birey ve toplum için önemini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Değer nedir anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Değerin birey için önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Değerin aile için önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Değerin toplum için önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Değer kavramının temel başlıkları anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Değerler kavramının alt başlıkları anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Sevgi değeri anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Saygı değeri anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Vatanseverlik değerinin önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Spor ve sağlık değerinin önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Hoşgörü değeri anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Değerlerin birbiri ile ilişkisi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Değer kavramının tek başına ele alınamayacağı anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Değerlerin birey ve toplum için önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 11:17