Genel Bilgi
Kod | SÖ793 |
Ad | Türkçe Dersinde Değerler Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Değer kavramını anlatmak. Değerin önemini anlatmak. Değer kavramı olmadığı durumlarda kişi ve toplumlarda neler olacağını anlatmak
Dersin İçeriği
Türkçe dersi içerisinde yer alan değerlerin neler olduğu ve bunların öğrenciye nasıl anlatılacağı anlatlır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Değerler Eğitimi Bülent Dilmaç
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Değer kavramının önemini açıklar |
ÖÇ02 | Değer kavramının birey için önemini açıklar |
ÖÇ03 | Değer kavramının aile için önemini ayırt eder |
ÖÇ04 | Değer kavramının toplum için önemini ifade eder |
ÖÇ05 | Temel ve alt başlıklarla temel kavramları tanımlar |
ÖÇ06 | Değerlerin birbiri ile ilişkisini ve birey ve toplum için önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değer nedir anlatılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Değerin birey için önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Değerin aile için önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Değerin toplum için önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Değer kavramının temel başlıkları anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Değerler kavramının alt başlıkları anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Sevgi değeri anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Saygı değeri anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Vatanseverlik değerinin önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Spor ve sağlık değerinin önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Hoşgörü değeri anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Değerlerin birbiri ile ilişkisi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Değer kavramının tek başına ele alınamayacağı anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Değerlerin birey ve toplum için önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |