SÖ789 Toplumsal Değişim ve Halk Kültürü I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ789
Ad Toplumsal Değişim ve Halk Kültürü I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Toplumsal değişimlerin birey ve toplumlar için öneminin anlaşılması değişimlerin etkisinin doğru değerlendirilmesi amaçlanır

Dersin İçeriği

Toplumsal değişimlerin sosyal ve kültürel nedenleri ile bu değişimlerin kültür üzerindeki izleri anlatılır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Halk Edebiyatına Giriş Şükrü Elçin

Notlar

Konuyla ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal değişimi açıklar
ÖÇ02 Toplum değişimin nedenlerini sıralar.
ÖÇ03 Toplumsal değişim ve tarih kavramını ayırt eder
ÖÇ04 Toplumsal değişim ve sosyal olaylar kavramını açıklar
ÖÇ05 Toplumsal değişimin birey açısından önemini açıklar
ÖÇ06 toplumsal değişimin maddi kültür üzerindeki etkisini açıklar
ÖÇ07 Toplumsal değişimin günlük yaşamdan başlayarak geleneksel yaşama değişimini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği anlatılır hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 toplumsal değişimin oluşması için gerekli şartlar anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 toplumsal değişimin kaçınılmazlığı ve bu değişimi etkileyen faktörler anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 toplumsal değişimin oluşmasında tarihi olayların rolü anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 toplumsal değişimin oluşmasında sosyal olayların rolü anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 toplusal değişimin bireye bireyin değişimin topluma etkisi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 toplumsal değişimin birey ve toplum için doğru gelişmesi için yapılması gerekenler anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 maddi kültür ve toplum ilişkisinde değişimin önemi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 toplumsal değişimin maddi kültür üzerinde nasıl bir etki oluşturduğu anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 mutfak araçlarının toplumsal değişimle olan ilişkisi ve bunun günlük yaşama yansımaları anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Yemek yeme adabının toplumsal değişim ile ilişkisi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Günlük yemek yeme ve beslenme alışkanlığının toplumsal değişimle ilişkisi anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 günlük yemeklerdeki değişiklikler ile törensel kutlamalardaki yemek yeme adabının değişiklikleri anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 günlük yaşam ve toplumsal değişimin nedenleri ve süreçleri anlatılır Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yarı yıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 11:14