Genel Bilgi
Kod | SÖ775 |
Ad | Öğrenme Stilleri Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme stilleri ile ilgili bir problem belirleyerek araştırma yapmaktır.
Dersin İçeriği
Farklı öğrenme stilleri modelini dikkate alarak bir araştırmanın planlanması ve yürütülmesidir
Dersin Ön Koşulu
Öğrenme stillerini dersini almış olmak
Kaynaklar
Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
Notlar
Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.Keefe, W.J. (1979). Learning style: An overview, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17. Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53. Grasha, A.F. ve Hicks, N.Y. (2000). “Integrating teaching styles and learning styles with instructional technology”, College teaching, 48 (1), 2-13.Dunn, R.; Dunn K. ve Price, G. E. (1979). Identifying individual learning styles, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs, Virginia: NASSP, 39-54.Dunn, R. ve Dunn, K. (1992). Teaching elementary students through their individual learning styles: Practical approaches for grsdes 3-6, Massachusetts: Allyn and Bacon.Gregorc, A.F. (1979). "Learning/ teaching styles: their nature and effects", Student learning styles, Virginia: NASSP, 19-26.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme stilleri ile ilgili bir problem belirler |
ÖÇ02 | Probleme ilişkin yöntemi belirler |
ÖÇ03 | Verileri toplar ve analiz eder |
ÖÇ04 | Araştırmayı raporlaştırır ve sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve Öğrenme Stilleri Modelleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Literatür tarama I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Literatür tarama II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Öğrenme stilleri ile ilgili bir problemin belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Belirlenen problemin amacı ve önemi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Araştırmada kullanılacak veri toplama araçlarının belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Veri toplama I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Veri toplama II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Verilerin analizi ve bulguların yazımı I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Verilerin analizi ve bulguların yazımı II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Tartışma, Yorum, sonuç ve önerilerin yazımı I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Tartışma, Yorum, sonuç ve önerilerin yazımı II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Çalışmaların sunumu | sunumu hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |