SÖ738 lköğretimde Sorumluluk Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ738
Ad lköğretimde Sorumluluk Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı kişinin kendi davranışlarının ve yetki alanına giren olayın sorumluluğunu hem bireysel, hem de toplumsal boyutta ahlaki olarak üstlenmesini sağlamaktır

Dersin İçeriği

Kişinin insan haklarına saygı duyması, üstünlük ya da yetersizlik duygusu olmaksızın eşitlikçi bir ilişkide ısrarlı olması, tüm insanların değerli olduğunu kabul etmesi ve ego tarafından yaratılan yardım etmeyi engelleyici engelleri ortadan kaldırılmayı içermektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Batelaan, P. (2001). Learning to respect. Intercultural Educa- tion, 12 (3), 237-245. Civelek, B. ( 2006). Çocuklara sorumluluk bilinci kazandırmak. Çoluk Çocuk Aylık Anne Baba Eğitimci Dergisi, 58, 20–22. Gardner, H. (2007). Responsibility at work. San Francisco: Jos- sey-Bass Publications. Güngör, E. (1993). Değerler psikolojisi üzerine araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayınları. Yesil, R. (2002) Okul ve Ailede insan Haktan ve Demokrasi Egitimi. Ankara: Nobel

Notlar

Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2006). İlköğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan haklarına saygı duymayı kavrar
ÖÇ02 Eşitlikçi tutumlar geliştirir
ÖÇ03 Sorumlulukların önemini kavrar
ÖÇ04 Sorumlulukları nasıl kazandıracağını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan Hakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yükümlülük Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Karar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Dayanışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Vicdan Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Aileye Karşı Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Kişisel Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kişisel Sorumluluk (Akademik) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Kişisel Sorumluluk (Sağlıklı olma) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Kişiler Arası İlişkilerde Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Çevreye Karşı Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Kamusal Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Sorumluluk Alıştırmaları I Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Sorumluluk Alıştırmaları II Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32