Genel Bilgi
Kod | SÖ722 |
Ad | Eğitimde Karma Yöntem Araştırmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUZAFFER SENCER ÖZSEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma yöntemlerinden biri olan karma araştırmanın,felsefi temellerinin neler olduğunu, karma araştırma desenleri, karma araştırmada veri toplama tekniklerini ve analiz yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Kurs karma araştırma yöntemlerinin anlaşılabilmesi için araştırmanın felsefi temelleri hakkında bilgi verir, karma yöntem araştırma desenleri, metodolojisi, teknikleri, veri toplama ve analizi konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Creswell, J. W. (2011) Karma Yöntem Araştırmaları Tasarım ve Yürütülmesi (Çev. Edt Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir ) Anı Yayıncılık
Notlar
Karma yöntem araştırmalarıyla ilgili Türkçe ya da yabancı dillerde yazılmış tüm kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karma yöntem araştırmalarının temelini kavrar |
ÖÇ02 | Karma yöntem araştırmaları hakkında öğrendiklerini araştırma sürecinde kullanabilir |
ÖÇ03 | Kendi karma yöntem araştırma sürecini başlatabilir |
ÖÇ04 | Kendi karma yöntem araştırmasına uygun veri toplayabilir |
ÖÇ05 | Kendi araştırmasına uygun karma veriyi analiz edebilir |
ÖÇ06 | Kendi araştırmasını bilimsel bir makale olarak yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karma Yöntem Araştırmalarının Doğası | ön hazırlığı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Karma Yöntem Araştırmalarının Temeli | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Karma Yöntem Desenleri | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Karma Yöntem Desenlerine Örnekler Getirme | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma ve örnekler hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Karma Yöntem Araştırma Sürecine Giriş | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma ve olası araştırma konusu belirleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Karma yöntem araştırma sorularının oluşturulması | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma ve araştırma konusu ile ilgili soruların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Karma Yöntem Araştırmaları için örneklem stratejileri | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yapılan çalışmaları raporlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 2 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 3 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 4 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi 2 | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi ve raporlaştırması | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme ve raporlaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yapılan çalışmaları raporlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yapılan çalışmaları raporlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |