SÖ711 Kubaşık Öğrenme Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ711
Ad Kubaşık Öğrenme Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kubaşık öğrenme yönteminin temel ilkelerine uygun sınıf uygulamalarını hazırlamayı, sunmayı ve değerlendirmeyi öğretmek. öneriler.

Dersin İçeriği

Kubaşık öğrenme teknikleri, araştırmalar ve uygulamaları, kubaşık öğrenme ders planları, yöntemin ilköğretim derslerinde kullanımına ilişkin örnekler ve öneriler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kubaşık öğrenme ders notu ve kubaşık öğrenme ile ilgili kitaplar (Gömleksiz, M. (1994). Kubaşık öğrenme. Baki kitabevi., Açıkgöz, K. Ü. (2005) Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası yayınları.,Kagan, S. (1992). Cooperative Learning. Resources for teachers, R. M. Gillies A. F. Ashman & J. Terwel ( 2008) The Teacher’s Role in Implementing Cooperative Learning in the Classroom. Springer Science+Business Media, LLC., Johnson, D.W.; Johnson, R.T.; Holubec, E.J. (1992). Advanced cooperative learning. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.)

Notlar

Neamen M. & Strong, M. (2001). More literature circles: Cooperative learning for grades 3–8. Libraries Unlimited (Teacher Ideas Press) A Division of Greenwood Publishing Group, Inc. Englewood, Colorado. Zaslavsky, C. (1993). Multicultural mathematics ınterdisciplinary cooperative-learning activities. J. Weston Walch, Publisher, USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kubaşık öğrenme yönteminin tekniklerini bilir.
ÖÇ02 İlköğretim Matematik dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar.
ÖÇ03 İlköğretim Türkçe dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar.
ÖÇ04 İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar.
ÖÇ05 İlköğretim Fen Bilgisi dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar.
ÖÇ06 İlköğretim Sanat dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar.
ÖÇ07 İlköğretim düzeyinde bilgisayar destekli kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin uygun ders planları hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1 Kaynakların ve ders işlenişinin tanıtılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
2 2 Kubaşık öğrenme yöntemi, temel ilkeleri ve teknikleri ile ilgili genel tekrar İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
3 3 Yöntemlerin öğrencilere dağıtılması, uygulama planlarının şablonunun öğrencilere tanıtılması, ödevlendirme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme ,ödev Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
4 4 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
5 5 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösteri
6 6 Yöntemin İlköğretim Türkçe dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
7 7 Yöntemin İlköğretim Türkçe dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 8 Yöntemin İlköğretim Hayat Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
10 9 Yöntemin İlköğretim Hayat Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
11 10 Yöntemin İlköğretim Fen Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
12 11 Yöntemin İlköğretim Fen Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
13 12 Yöntemin İlköğretim Sanat derslerindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
14 13 Yöntemin İlköğretim sanat derslerindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
15 14 Yöntemin bilgisayar destekli uygulama planının sınıfla paylaşılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
16 Kubaşık öğrenme yöntemin etkililiğinin değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32