SÖ1703 İlkokul Matematik Öğretiminde Güncel Araştırmalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1703
Ad İlkokul Matematik Öğretiminde Güncel Araştırmalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin ilkokul matematik öğretimi ile ilgili güncel bilimsel makaleleri incelemelerini ve sorgulama becerileri kazanarak özgün makale oluşturmalarını sağlamak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler ilkokul matematik öğretimi ile ilgili güncel araştırmaların bilimsel olarak genel değerlendirmelerini yapar, bu alanda bilimsel bir makale planlar, bu makalenin yazım aşamalarını bilimsel araştırma yöntemlerini de kullanarak yürütür, analiz yapar, değerlendirir, raporlar ve çalışmayı yayına hazırlama süreçleri izler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kelly, A. E. (1999). Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education, Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Yücel, G. (2023). Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar, BİDGE yayınları

Notlar

Kelly, A. E. (1999). Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education, Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Yücel, G. (2023). Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar, BİDGE yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış makalelerin nerelerden taranacağının belirler
ÖÇ02 İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış nitelikli makalelerin belirler
ÖÇ03 Bilimsel makalelerin içeriklerini tartışır
ÖÇ04 Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemlerini tartışır
ÖÇ05 Makaleyi yayına hazırlar
ÖÇ06 Makale için dergi seçimi yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış makalelerin nerelerden taranacağının belirlenmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
2 İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış nitelikli makalelerin belirlenmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bilimsel makalelerin içerikleri açısından tartışılması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemleri açısından tartışılması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bilimsel makalelerde bulunan tabloların yorumlanması. Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerinin tartışılması. Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 İlkokulda matematik öğretiminin daha iyi olabilmesi için konu başlıklarının belirlenmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Makale yazım kurallarının tartışılması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Makalelerinin yazılması 1 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Makalelerinin yazılması 2 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Makalelerinin yazılması 3 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Bilimsel makalenin yayınlanmasında dergi seçiminin öneminin tartışılması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Çalışmayı dergi sistemine yükleme Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 75 75
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 02:28