Genel Bilgi
Kod | SÖ1703 |
Ad | İlkokul Matematik Öğretiminde Güncel Araştırmalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin ilkokul matematik öğretimi ile ilgili güncel bilimsel makaleleri incelemelerini ve sorgulama becerileri kazanarak özgün makale oluşturmalarını sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler ilkokul matematik öğretimi ile ilgili güncel araştırmaların bilimsel olarak genel değerlendirmelerini yapar, bu alanda bilimsel bir makale planlar, bu makalenin yazım aşamalarını bilimsel araştırma yöntemlerini de kullanarak yürütür, analiz yapar, değerlendirir, raporlar ve çalışmayı yayına hazırlama süreçleri izler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kelly, A. E. (1999). Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education, Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Yücel, G. (2023). Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar, BİDGE yayınları
Notlar
Kelly, A. E. (1999). Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education, Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Yücel, G. (2023). Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar, BİDGE yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış makalelerin nerelerden taranacağının belirler |
ÖÇ02 | İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış nitelikli makalelerin belirler |
ÖÇ03 | Bilimsel makalelerin içeriklerini tartışır |
ÖÇ04 | Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemlerini tartışır |
ÖÇ05 | Makaleyi yayına hazırlar |
ÖÇ06 | Makale için dergi seçimi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış makalelerin nerelerden taranacağının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
2 | İlkokulda matematik öğretimi alanında yazılmış nitelikli makalelerin belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Bilimsel makalelerin içerikleri açısından tartışılması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Bilimsel makalelerin istatistiksel yöntemleri açısından tartışılması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Bilimsel makalelerde bulunan tabloların yorumlanması. | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Bilimsel makalelerin yorumlama bilgilerinin tartışılması. | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | İlkokulda matematik öğretiminin daha iyi olabilmesi için konu başlıklarının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Makale yazım kurallarının tartışılması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Makalelerinin yazılması 1 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Makalelerinin yazılması 2 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Makalelerinin yazılması 3 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bir makalenin yayına hazırlanma aşamalarının uygulanması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bilimsel makalenin yayınlanmasında dergi seçiminin öneminin tartışılması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çalışmayı dergi sistemine yükleme | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |