SÖ781 Matematik Öğretiminde Program Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ781
Ad Matematik Öğretiminde Program Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili teknik ve süreçleri uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, program geliştirme kavramı, program geliştirmeye duyulan gereksinim, program geliştirmeye dayalı uygulanan modeller, matematik programlarını etkileyen gelişmeler, matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri, matematik öğretim programının içeriği, matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci, matematik öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin çalışmalar incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.Cathcart, W. G. Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elementary and Middle Schools. Upper Saddle River, NJ. Pearon Merrill Prentice Hall. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Thompson, T. (2003). Enhancing Primary Mathematics Teaching. Maidenhead: Open University Press. Oliva, P. F. (2005). Developing The Curriculum. Newyork: Pearson Education. Hlebowitsh, P. S. (2005). Designing The School Curriculum. USA: Pearson Education. Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education. Heddens, J. W. , Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc. Kilpatrick, J. Swafford, J. ve Findell, B. (2001), Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press. Payne, J. N. (1993). Mathematics for The Young Child. Reston, Virginia: National Council of Teachers of Mathematics. Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library. Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğretim programlarının öğelerini özümser ve açıklar
ÖÇ02 İlköğretim düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı tasarlar
ÖÇ03 Matematik öğretim programının desenlenmesi, ve geliştirilmesiyle ilgili süreçleri açıklar.
ÖÇ04 İlkokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini analiz eder.
ÖÇ05 Matematik öğretim programındaki yer alan öğrenme alanlarının (sayılar, cebir, geometri, ölçme,...) program içindeki rolünü ve önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program geliştirme kavramı Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Program geliştirmeye duyulan gereksinim Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Program geliştirme modelleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 NCTM Standartları ve Prensipleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Matematik öğretim programlarının temel özellikleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (uygulama) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (değerlendirme ve düzeltme) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Matematik öğretim programının tasarlanması Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Matematik öğretim programının içeriği Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Matematik öğretim programının değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32