Genel Bilgi
Kod | SYB159 |
Ad | Kariyer Planlaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Çalışanların daha mutlu ve işlerinde daha verimli olmalarını sağlar. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar
Dersin İçeriği
Bu ders; Kariyer Kavramı,Kariyer Planlama,Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi,Bireysel Kariyer Gelişimi,Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama,İş Görüşmesi,Kariyer planlama süreci,Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I,Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II,Yaşam boyu kariyer planlaması I,Yaşam boyu kariyer planlaması II,Emeklilikte kariyer planlaması,Konu tekrarı ve geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Serpil Aytac, (2006) Kariyer planlaması,Yönetimi, Geliştirilmesi ve sorunları, Ezgi yayınevi, Bursa. Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka ,Dave Ellis Doug Toft , Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003), Career planning, Third Edition, Amazon.com.
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder. |
ÖÇ02 | Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır. |
ÖÇ03 | Karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. |
ÖÇ04 | Kariyer gelişimini analiz eder. |
ÖÇ05 | Eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kariyer Kavramı | Ders Notları, Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kariyer Planlama | Ders Notları, Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kariyer Planlamasının Mesleki Danışmanlıkla İlişkisi | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bireysel Kariyer Gelişimi | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Özgeçmiş çeşitleri ve özgeçmiş hazırlama | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İş Görüşmesi | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kariyer planlama süreci | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği I | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği II | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaşam boyu kariyer planlaması I | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaşam boyu kariyer planlaması II | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Emeklilikte kariyer planlaması | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konu tekrarı ve geri bildirim | Ders Notları sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |