Genel Bilgi
Kod | SÖ1821 |
Ad | Çağdaş Yaklaşımlarla Türkçe Öğretiminde Anlama ve Anlatma Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkçe öğretiminin daha nitelikli olması için çağdaş yöntem ve tekniklerin kullanım becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde güncel yaklaşımlarla öğrencinin anlaması için kullanılacak yeni anlatma teknikleri anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Metindilbilim ve Türkçe Öğretimianı yayıncılık Şükran Dilidüzgün
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçe dersinin eğitim öğretim içindeki önemini öğrenir |
ÖÇ02 | Öğrencinin Türkçe dersindeki anlama becerisinin gelişmesi için öğretmenin kullanacağı anlatım yöntem ve teknikleri kavrar |
ÖÇ03 | Türkçe dersinin anlatımında etkinlik açısından drama yöntemi gösterip yaptırma yönteminin önemini öğrenir |
ÖÇ04 | Teknolojik materyal kullanımının Türkçe dersinin anlatımında ve öğrencinin anlamasındaki önemini uygulamalı olarak öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkçe dersinin önemini kavrar | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe dersinde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkçe dersinde düz anlatım yöntemini öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Metin işlenişinde drama yöntemi ve yöntemin uygulanma biçimini kavrar | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Türkçe dersindeki metinlerin işlenişinde grup çalışması yöntemini tanır | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Grup çalışması yöntemi ile dil bilgisi öğretimini öğrenir ve uygular | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Metin analizi yöntemi ile metin içeriğinin kavratılmasını öğrenir | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ders içerisinde anlatılmış konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilgisayar kullanımının Türkçe dersinde kullanımı kavrar | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | İnternet programları ile metin bilgisinin kavratılmasını öğrenir | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Türkçe metinin ile ilişkili farklı kaynak kitap ve materyal kullanımının yararlarını kavrar | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Türkçe dersinin okul dışı öğrenme ortamları ile ilişkilendirilmesini bilir. | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
13 | Türkçe dersi ile ile konu ile bağlantılı müze gezisinin öğretim niteliği üzerindeki etkisini fark eder | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
14 | Sineme ve tiyatronun Türkçe dersinde işlenen metnin daha iyi kavratılması üzerindeki etkisini öğrenir | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Öğrenci merkezli eğitimin Türkçe öğretimindeki önemini kavrar | Konu ile ilgili makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde anlatılmış konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde anlatılmış konular öğrenilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,96 | ||
AKTS | 8 AKTS |