Genel Bilgi
Kod | BBP418 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Biyoteknoloji Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİH KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojinin uygulama alanlarının teorik ve uygulamalı olarak öğretmek
Dersin İçeriği
BBiyoteknolojiye giriş ve bahçe bitkilerinde biyoteknolojinin, meristem ve sürgün ucu kültürünün, embriyo kurtarma tekniğinin, mikro çelikleme ile boğum kültürü, anter kültürü, ginogenesis ile somatik embryogenesis ve organagenesis tekniklerinin bahçe bitkilerinde kullanımı, Nükleik asit uygulamalarında kullanılan birimler, çözeltiler ve solüsyonlar, Bitki dokusundan DNA izolasyonu, İzole edilen DNAların kalitatif ve kantitatif değerlendirilmesi, Polimeraz zincir reaksiyonu, Marköre dayalı seleksiyon, Moleküler markör teknikleri ve verilerin değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojik yöntemleri kavrar ve uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Doku kültürü yöntemlerinin bahçe bitkilerinde kullanımının önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Moleküler yöntemlerini bahçe bitkilerinde uygular. |
ÖÇ04 | Laboratuvarda Dna analizi, PCR, primer tarama aşamalarını test eder ve sonuçları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojiye giriş ve bahçe bitkilerindeki önemi | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Meristem ve sürgün ucu kültürünün bahçe bitkilerinde kullanımı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Embriyo kurtarma ve bahçe bitkilerinde kullanımı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mikro çelikleme ile boğum kültürü ve bahçe bitkilerinde kullanımı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anter kültürü ve bahçe bitkilerinde kullanımı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ginogenesis ve bahçe bitkilerinde kullanımı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Somatik embryogenesis and organagenesis, bahçe bitkileride kullanımı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders ile ilgili notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nükleik asit uygulamalarında kullanılan birimler, çözeltiler ve solüsyonlar, | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki dokusundan DNA izolasyonu, | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İzole edilen DNAların kalitatif ve kantitatif değerlendirilmesi, | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Polimeraz zincir reaksiyonu, | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Marköre dayalı seleksiyon, | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Moleküler markör teknikleri ve verilerin değerlendirilmesi | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ders konularının genel tekrarı | Ders ile ilgili notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |