UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Here We Go 2 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin

Notlar

1. Prof.Dr. Arda Arıkan, 2008 "Computers and The Internet" Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 2. Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresini tanımlar
ÖÇ02 Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunur
ÖÇ03 Basit, kısa okuma parçalarını yorumlar soruları yanıtlar
ÖÇ04 Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:33