YLBBS702 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBBS702
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır.
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Seminer konusunun belirlenmesi III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Ara sınav İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminer sunumu hazırlığı I İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer sunumu hazırlığı II İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer sunumu hazırlığı III İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Final Sınavı İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:35