Genel Bilgi
Kod | YLBB701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder. |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusuyla ilgili çalışmalar I | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez konusuyla ilgili çalışmalar II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez konusuyla ilgili çalışmalar III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yürütülmekte olan araştırmalar I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yürütülmekte olan araştırmalar II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yürütülmekte olan araştırmalar III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Arasınav | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma I | Konuyla ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Literatür tarama, bilgiye ulaşma III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi III | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Danışmanla çalışmalar hakkında görüşme I | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Danışmanla çalışmalar hakkında görüşme II | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | Konuyla ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final sınavı | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |