Genel Bilgi
Kod | BPP202 |
Ad | Görsel Programlama II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. YILMAZ KOÇAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
verilen bir problemin çözümünde görsel programlama dilleri kullanarak kullanıcı arayüzü oluşturmak
Dersin İçeriği
Veritabanı tanımlanması, erişilmesi, okunması, yazılması, güncellenmesi ile ilgili örnek programların yazılması. SQL server uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/c-7008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel programlama kodları yazar, |
ÖÇ02 | Kullanıcı arayüzleri tasarlar. |
ÖÇ03 | ağ üzerinden veritabanda işlemler yapar. |
ÖÇ04 | SQL server bağlantısı kurar. |
ÖÇ05 | Veri tabanında temel işlemleri yapar |
ÖÇ06 | SQL server üzerinde basit sorgulamalar gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri tabanına bağlanma | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Veritabanı tanımlanması, erişilmesi, okunması, yazılması, güncellenmesi ile ilgili örnek programların yazılması. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Access Veritabanı dosya uygulamaları. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | SQL server uygulamaları. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Uzak Veritabanı bağlanmak ve verileri listelemek. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | SQL server üzerinde basit sorgulamalar gerçekleştirme -I | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | SQL server üzerinde basit sorgulamalar gerçekleştirme -II | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ofis programları ile çalışabilme. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Veri tabanı yaratma, alanlar ekleme, silme ve grafik çizme. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Crystal Reports Dökümanı eklemek ve Veri tabanlarından rapor çekme. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Temel Bileşen (Components) Nedir ve Basit Bir Bileşen Yapımı. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Yardım dosyaları oluşturmak. | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Programı Taşınır Hale Getirmek -I (Set-Up Dosyası Oluşturmak). | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Programı Taşınır Hale Getirmek -II (Set-Up Dosyası Oluşturmak). | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |