Genel Bilgi
Kod | BPP246 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ESEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. MEHMET İSMAİL SOLMAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenci; edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir.
Dersin İçeriği
Alana Yönelik Proje Konusunu Seçmek, Projenin Konularını ve Çalışma Ortamını Analizlerle Belirlemek,Projenin Algoritma ve Akış Şemasını Belirlemek, Proje İçin Detay Önerileri Almak, Kod Yazmak ve Test Etmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Adana Myo sistem analizi ders sunuları
Notlar
Adana Myo sistem analizi ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitirme projesinin konu ve kapsamını belirler, |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili detayları araştırır, |
ÖÇ03 | Yararlanacağı kaynaklara karar verir. |
ÖÇ04 | Proje planlamalarını yapar. |
ÖÇ05 | Bütçe, kaynak, zaman planlamalarını yapar. |
ÖÇ06 | Bütçe zaman çizelgesine bağlı kalarak proje geliştirme süreçlerini gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Proje çıktılarının uygunluğunu kontrol eder ve sorunlar için geri bildirim oluşturur. |
ÖÇ08 | Proje çıktılarını, proje yazım formatına uygun olarak raporlar. |
ÖÇ09 | Proje çıktılarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitirme projesinin konu ve kapsamını belirlenmesi | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Proje konusu ile ilgili detayların belirlenmesi | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Kullanılacak kaynakların belirlenmesi | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Projeye başlama | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje geliştirme | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Projenin devamı | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Sorunların belirlenmesi ve çözümlerin araştırılması | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | proje ara zamanlamasının raporlarının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Sorunların belirlenmesi ve çözümlerin araştırılması, denenmesi | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projesinin test edilmesi | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projesinin sunuma hazırlanması | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | formatın belirlenmesi | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | proje yazılması | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje sunumu hazırlığı | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje sunumu | proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |