BPP264 Mobil Programlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP264
Ad Mobil Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MESUT ÖZONUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrenciler Flutter kullanarak mobil uygulama geliştirmeye istekli hale gelebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında flutterin avantajları ve kurulum, widget temelleri, türleri ve yapısı, layout yerleşimi, türleri ve tasarımı, form oluşturma, verileri doğrulama ve işleme, navigasyon ve sayfa yönetimi, sayfalar arası geçiş, navigasyon türleri ve geri dönüş değerleri, temel depolama yöntemleri, görsel tasarım ve görsel varlıkları kullanma, kullanıcı etkileşimleri ve hareketler ve animasyonlar, durum yönetimi, api entegrasyonu, hata ayıklama ve test yaklaşımları, yayınlama ve dağıtım, firebase kullanımı, proje geliştirme ve sunum ile ilgili bilgiler yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mobil Programlama Ders Sunu/Notu

Notlar

Ürtekin, C. (2022) Flutter ile Mobil Uygulama Geliştirme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Flutter'ın temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Temel widget türlerini sıralar.
ÖÇ03 Farklı layout türlerini kullanarak widget'ları yerleştirir.
ÖÇ04 Basit bir form oluşturur.
ÖÇ05 Sayfalar arası navigasyon işlemleri gerçekleştirir.
ÖÇ06 Görsel varlıkları uygulamaya ekler.
ÖÇ07 Temel kullanıcı etkileşimleri oluşturur.
ÖÇ08 Provider kullanarak basit durum yönetimi işlemleri gerçekleştirir.
ÖÇ09 HTTP istekleri oluşturarak API'den veri alır.
ÖÇ10 Flutter hata ayıklama araçlarını kullanarak varsa kod hatalarını düzeltir.
ÖÇ11 Temel test yaklaşımlarını kullanarak uygulamalarını test eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Flutter'e Giriş ve Kurulum Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Widget Temelleri Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Layout ve Widget Yerleşimi Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Formlar ve Giriş Verileri Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Navigasyon ve Sayfa Yönetimi Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Temel Depolama Yöntemleri Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Görsel Tasarım ve Görseller Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Uygulama yaparak konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kullanıcı Etkileşimi ve Hareketler Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Durum Yönetimi Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 API Entegrasyonu (Temel Düzey) Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Hata Ayıklama ve Test Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Yayınlama ve Dağıtım Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Gelişmiş Konulara Giriş Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Proje Geliştirme ve Sunum Derste sunum yapılması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama yaparak konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama yaparak konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 01:29