Genel Bilgi
Kod | BB629 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Tarımsal Üretimde Uygulama Alanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretimde iş sağlığı ve güvenliğinin öneminin kavratılması ve uygulanma prensiplerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
iş Sağlığı ve Güvenliğinin temel kavramları, Tarımsal üretim uygulamalarında karşılaşılan problemler, Tarımsal üretim uygulamalarında karşılaşılan problemlere karşı alınacak tedbirler, Tarımsal üretimde fiziksel risk etmenleri, Fiziksel risk etmenlerini ortadan kaldırmaya yönelik uygulamalar, İşçilerin fiziksel risk etmenlerine maruziyeti sonucunda meydana gelecek hastalık ve sıkıntılar, Kimyasal kullanımının iş sağlığı ve güvenliği açısından etkileri, Tarımsal üretimde risk analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hazırlanan ders notları
Notlar
Bu alanla ilgili güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal ürülerin hasat öncesi ve sonrası proses işlemlerini bilir |
ÖÇ02 | Planlamalarında iş sağlığı ve güvenliğini göz önünde bulundurur |
ÖÇ03 | Tarım makinelerinden kaynaklı risklerin farkındadır/ |
ÖÇ04 | İş kazalarını sıfıra indirmek için planlama yapabilir |
ÖÇ05 | Uygulamalar sırasında denetim işini gerçekleştirebilir |
ÖÇ06 | Öğrendiği teorik bilgileri sahada uygulama yeteneğine sahiptir |
ÖÇ07 | Risk analizi yapabilir ve bulduğu sonuçları değerlendirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş; iş Sağlığı ve Güvenliğinin temel kavramları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Tarımsal Üretim Uygulamaları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Tarımsal üretim uygulamalarında karşılaşılan problemler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Tarımsal üretim uygulamalarında karşılaşılan problemlere karşı alınacak tedbirler | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Tarımsal üretimde fiziksel risk etmenleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Fiziksel risk etmenlerini ortadan kaldırmaya yönelik uygulamalar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | İşçilerin fiziksel risk etmenlerine maruziyeti sonucunda meydana gelecek hastalık ve sıkıntılar | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İklim şartlarının işçiler üzerindeki etkisi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Kimyasal kullanımının iş sağlığı ve güvenliği açısından etkileri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Tarımsal üretimde kişisel koruyucu kullanımı | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | İşçilerin iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin önemi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Tarımsal üretimde risk analizi | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Risk analizlerinin değerlendirme kriterleri | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Türkiye ve dünyadaki uygulanan risk analiz metodlarının karşılaştırılması | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları, powerpoint sunuları ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |