Genel Bilgi
Kod | BB605 |
Ad | Bitkilerde Moleküler Islah Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİH KAFKAS |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde Moleküler Islah Tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriği
Bitkilerde Moleküler Islah Teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Markör tanımını yapabilir |
ÖÇ02 | Moleküler markör tiplerini açıklar |
ÖÇ03 | SSR markörleri açıklar |
ÖÇ04 | AFLP markörleri açıklar |
ÖÇ05 | ISSR markörleri açıklar |
ÖÇ06 | SNP markörleri açıklar |
ÖÇ07 | YNS esaslı markörleri açıklar |
ÖÇ08 | Bitkilerde Islah yöntemleri açıklar |
ÖÇ09 | Islah yöntemlerini açıklar |
ÖÇ10 | Bulk segregant analizlerini açıklar |
ÖÇ11 | markör geliştirilşmesini açıklar |
ÖÇ12 | markör seçimini açıklar |
ÖÇ13 | markörlerin bitki ıslahında kullanımını açıklar |
ÖÇ14 | sonuçların değerlendirilmesini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Markör tanımı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Moleküler markör tipleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | SSR markörleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | AFLP markörleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | ISSR markörleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | SNP markörleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | YNS esaslı markörler | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Bitkilerde Islah yöntemleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Islah yöntemleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bulk segregant analizleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | markör geliştirilşmesi | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | markör seçimi | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | markörlerin bitki ıslahında kullanımı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | sonuçların değerlendirilmesi | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |