Genel Bilgi
Kod | BB577 |
Ad | Bitki Metabolizması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki metabolizması (solunum, fotosentez, bölünme...) detaylı incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bitki metabolizması (solunum, fotosentez, bölünme...) detaylı incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
temel botanik bilgisine sahip olmak
Kaynaklar
bitki metabolizması kitabı
Notlar
bitki metabolizması kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve teknoloji ile ilgili temel bilgileri öğrenir. |
ÖÇ02 | Hücre yapısını ve organelleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Bitkilerde solunum mekanizmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Bitkilerde fotosentez mekanizmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Bitkilerde madde taşınımını öğrenir |
ÖÇ06 | Bilimsel yayınları tartışmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre Yapısı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Hücre Organelleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Mitoz ve Mayoz | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Genetik Materyal | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Protein | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Lipid | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Karbonhidrat | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fotosentez | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Fotosentez 2 | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Solunum | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Solunum 2 | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Replikasyon | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Transkripsiyon | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Operon | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |