Genel Bilgi
Kod | BB571 |
Ad | Temel Moleküler Genetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİH KAFKAS |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Moleküler Genetik öğretmek
Dersin İçeriği
Temel Moleküler Genetik ile ilgili başlıca konular
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler genetik hakkında genel bilgiler açıklar |
ÖÇ02 | DNAnın fiziksel ve kimyasal yapıları açıklar |
ÖÇ03 | Farklı DNA formları açıklar |
ÖÇ04 | Nükleik asitlerin denatürasyonu ve renatürasyonu açıklar |
ÖÇ05 | DNA uzunlukları ve bilgi kapasiteleri açıklar |
ÖÇ06 | Bitki hücrelerinde DNAnın bulunduğu yerler açıklar |
ÖÇ07 | Çekirdek DNAsının yapısı açıklar |
ÖÇ08 | Kloroplast ve Mitekondri DNAsının yapısı açıklar |
ÖÇ09 | DNA sentezi ve replikasyonu açıklar |
ÖÇ10 | Kromozom mutasyonları açıklar |
ÖÇ11 | Gen mutasyonları açıklar |
ÖÇ12 | DNA onarımı mekanizmaları açıklar |
ÖÇ13 | Transkripsiyonu açıklar |
ÖÇ14 | Translasyon ve Protein sentezi açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler genetiğe giriş | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | DNAnın fiziksel ve kimyasal yapıları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | DNA formları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nükleik asitlerin denatürasyonu ve renatürasyonu | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | DNA uzunlukları ve bilgi kapasiteleri | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki hücrelerinde DNAnın bulunduğu yerler | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çekirdek DNAsının yapısı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kloroplast ve Mitekondri DNAsının yapısı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | DNA sentezi ve replikasyonu | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kromozom mutasyonları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gen mutasyonları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | DNA onarım mekanizmaları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Trankripsiyon | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Translasyon ve Protein sentezi | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitapları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |