Genel Bilgi
Kod | BB0074 |
Ad | İklim Değişikliğinin Turunçgiller Üzerindeki Etkileri ve Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
iklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörlerinin (yüksek sıcaklık, düşük sıcaklıklar, sıcak hava dalgaları, kuraklık, yağış rejimindeki değişim, sel, CO2, rüzgar ve fırtınalar) turunçgillerde oluşturduğu sorunlara yönelik stratejiler geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
iklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (yüksek sıcaklık, düşük sıcaklıklar, sıcak hava dalgaları, kuraklık, yağış rejimindeki değişim, sel, CO2, rüzgar ve fırtınalar) ve bu stres faktörleri nedeniyle turunçgil yetiştiriciliği (büyüme, çiçeklenme, meyve tutumu, meyve dökümü, meyve büyümesi, meyve verimi, meyve özellikleri, meyve kalitesi, periyodisite) ve üretiminde karşılaşılan zorluklar ile çözüm önerileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Slayt, Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikliğinin neden olduğu stres faktörlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Stres faktörlerinin turunçgillerde yaptığı etkileri açıklar |
ÖÇ03 | İklim değişikliği sonucunda oluşan stres faktörlerinin turunçgillerde yaptığı olumsuz etkilerle baş edeceğini planlar |
ÖÇ04 | İklim değişikliğinin meyve verim ve kalitesini etkileme mekanizmasını açıklar |
ÖÇ05 | İklim değişikliğinin bitki büyümesi üzerine etkisini açıklar. |
ÖÇ06 | İklim değişikliğinin nedenlerini tartışır ve değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklıklar) | ers notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (sıcak hava dalgaları) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (kuraklık) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (yağış rejimindeki değişim ve sel) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İklim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörleri (CO2, rüzgar ve fırtınalar) | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde bitki büyümesi ve meyve verim üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde fizyolojik faaliyetler üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde çiçeklenme ve meyve tutumu üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde meyve dökümü ve meyve büyümesi üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde meyve özellikleri ve meyve kalitesi üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde periyodisite üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Stres faktörlerinin turunçgil türlerinde fizyolojik bozulmalar üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | lim değişikliğinden kaynaklanan stres faktörlerinin turunçgil ticareti üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İklim değişikliğinden kaynaklanan sorunların çözümü | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |