BB011 Turunçgil Fizyolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB011
Ad Turunçgil Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Turunçgillerde fotosentez, terleme ve solunum olayları ve bu olayları etkileyen faktörler, su ve mineral besin maddelerinin alınımı ve taşınması, ağaç gelişimi ve etkili faktörler, çiçeklenme oluşumu ve gelişimi, meyve oluşumu, gelişmesi ve dökümlerine yönelik bilgilerle donatılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Turunçgillerde fotosentez, terleme ve solunum olayları ve bu olayları etkileyen faktörler, su ve mineral besin maddelerinin alınımı ve taşınması, ağaç gelişimi ve etkili faktörler, çiçeklenme oluşumu ve gelişimi, meyve oluşumu, gelişmesi ve dökümlerini kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Reuther, W., BATCHELOR, L.D., WEBBER, H.J. 1968. The Citrus Industry vol 2. 398pp. Ders Notu

Notlar

Slayt, makale


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu ders kapsamında Turunçgillerde fotosentez, terleme ve solunum olayları ve bu olayları etkileyen faktörler, su ve mineral besin maddelerinin alınımı ve taşınması konusunda bilgi edinir.
ÖÇ02 Turunçgillerde ağaç gelişimi ve etkili faktörler, çiçeklenme oluşumu ve gelişimi, meyve oluşumu, gelişmesi ve dökümleri konusunda bilgi edinir.
ÖÇ03 Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir.
ÖÇ04 Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki Fizyolojisi ve Tarım, Bitki Fizyolojisinin Bölümleri (Metabolizma, Büyüme Gelişme ve Hareket fizyolojisi) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Bitki yapısına genel bir bakış ve bitki hücreleri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Turunçgillerde vejetatif ve generatif büyüme ve gelişmenin düzenlenmesi Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Büyümeyi düzenleyen çevre faktörleri (Işık, Sıcaklık, Su, Beslenme) Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Turunçgillerde temel metabolik olaylar Fotosentez Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Turunçgillerde temel metabolik olaylar Solunum, Terleme Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Büyümeyi düzenleyici içsel maddeler ve Turunçgillerin büyüme ve gelişmesindeki rolleri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kök ve sürgün gelişimi koordinasyonu ve bitki-toprak-su ilişkileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Bitki Toprak Besin elementi ilişkisi, Bitki besin elementi alımı ve kullanımı Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Vejetatif ve generatif büyümenin koordinasyonu Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
12 Turunçgillerde çiçek gelişimi, tomurcuk tipleri ve çiçek oluşumunu etkileyen faktörler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Meyve oluşumu ve etkileyen faktörler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Meyve büyüme dönemleri ve etkili faktörler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Meyve dökümleri ve dökümlerde etkili faktörler Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:45