DBBT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBBT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bekir Bülent ARPACI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İLKNUR SOLMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OKAN ÖZKAYA (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SALİH KAFKAS (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin İçeriği

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasında başarılı olmak

Kaynaklar

Tezler

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır
ÖÇ02 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler
ÖÇ03 Alanındaki bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır
ÖÇ04 Bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma programının hazırlığı Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Danışmanla toplantı Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Komite Toplantısı Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Teknik çalışma Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Teknik çalışmanın tamamlanması Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Tez taslağı hazırlama Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Komite kurulması Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Committee approval Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Danışmanlık Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Tez düzeltmeleri Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Revizyonlar Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 İlk Sunum Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Tez toplantısı Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Son revizyonlar Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son sunum Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Komite savunması Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Jüri Savunması Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 24 336
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:45