BB628 Asma Gen Kaynakları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB628
Ad Asma Gen Kaynakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyada ve Türkiye'deki genetik kaynakların dağılımı, popilasyon özellikleri ve muhafazası konusunda bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Gen kaynakları çalışmalarının önemi, asma türlerinin ve yabani asma popülasyonlarının Dünyada ve Türkiye'deki dağılımı, popülasyonların özellikleri, asma gen kaynaklarının muhafazası, bu konularda yapılan çalışmalar, Türkiye'nin yöresel ve bölgesel üzüm çeşitlerinin tanıtılması. Dünyadaki önemli asma çeşit koleksiyonlarından örnekler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan, Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G., 1998. Genel Bağcılık. Sunfidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi: 1, Ankara. 253s

Notlar

Tangolar, S., Ergenoğlu, F., Gök, S. (1996). Üzüm Çeşitleri Kataloğu. Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Ofset Atölyesi. Adana. Çelik, H. (2002). Üzüm Çeşit Kataloğu, Sun Fidan AŞ Mesleki Kitaplar Serisi: 2, 137s. Gokce, M. H. (1990). Uzum cesitleri katalogu (Grape varieties catalogue). Tarim ve Koyisleri Bakanligi, (15). Çelik, H. (2002). Üzüm Çeşitleri Kataloğu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü. Sunfidan AŞ Mesleki Kitaplar Serisi, 2, 84.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyadaki asma genetik kaynakların yerini açıklar.
ÖÇ02 Asma genetik kaynaklarının Türkiye deki yerlerini anlatır.
ÖÇ03 Asma gen kaynakların muhafazasını açıklar.
ÖÇ04 Türkiyedeki Üzüm çeşitlerini tanır.
ÖÇ05 Dünyadaki önemli üzüm çeşitlerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gen kaynakları çalışmalarının önemi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Asma türlerinin Dünyada ki dağılımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Yabani asma popülasyonlarının Dünyada ki dağılımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yabani asma popülasyonlarının Türkiye'deki dağılımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Asma türlerinin ve yabani asma popülasyonlarının özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Asma gen kaynaklarının muhafazası Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Asma gen kaynaklarının kullanımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gen kaynakları konularda yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Türkiye de sofralık üzüm çeşitlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Türkiye de kurutmalık üzüm çeşitlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Türkiye de şaraplık üzüm çeşitlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dünyadaki önemli sofralık üzüm çeşitlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Dünyadaki önemli şaraplık üzüm çeşitlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Dünyada ve Türkiyede önemli asma anaçlarının tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53